Invloeden & prijzen

“Pap/mam, mag ik die mobiel?” “Waarom? Die ene doet het toch nog?” “Jaha, maar iedereen heeft deze en anders loop ik voor gek!” “Als je vrienden/vriendinnen in de sloot zouden springen, zou jij dan ook in de sloot springen?” “Waarom zouden mijn vrienden in de sloot springen? Verwarde emoticon“.

Dat dus. Invloeden die anderen op een puber (maar ook op volwassen mensen en jongere kinderen) hebben. Het “mee-loop-gedrag” is aan de ene kant heel grappig, maar ook zielig en dom/stom.  De vraag van vandaag (haha) is: Wat doet internet met jouw mening, en laat je je ook beïnvloeden door meningen van andere mensen/beautybloggers? Voor mij is het antwoord nee. Ik laat me heus wel beïnvloeden door andere meningen, maar op een positieve manier. Mijn mening verandert alleen als ik ergens van denk ‘He, wacht, dat is eigenlijk nog wel waar en beter!”. Ik zal nooit een look-a-like of meeloper worden, niet in de zin van iemand anders na doen dan. Ik doe wat ik wil, doe aan wat ik wil, eet wat ik wil, zeg wat ik wil… Ik doe alles zelf & daarom is het ook mijn keuze. Ja, ik maak fouten. Niet weinig, maar ook niet super veel. Ik ben net zo als jullie allemaal, als iedereen. Ik ben een mens, en het gedrag van mensen is opmerkelijk. Af en toe kan ik me daar heel erg aan storen, maar er is niet veel aan te doen. Het zit in de natuur. En de natuur kan je niet veranderen.

Dan even over prijzen. Ik was laatst op een kledingsite die ook een beauty/verzorging onderdeel (zegmaar) heeft. Ik zocht daar naar een foundation. imageDan heb je een afgeprijsde foundation voor zo’n 79,95 euro. Je leest de naam van het merk en de naam van de foundation ‘Kompleksjon Braaitunur – Foundeesjon’. Nou, voor die 80,- moet ‘ie wel heel goed zijn. De komende 2 weken lees je NON-STOP alleen maar goeds over die foundation + iedereen (zelfs de jongens!) op school praat over die ene foundation, met kenmerken als “30 ml”. Je denk ‘nu, als iedereen het zegt moet ‘t wel heel goed zijn, laat ik het maar kopen!’ en je gooit al je spaargeld aan een foundation van 80,- met 30 ml inhoud.

Dan ben je toch gek? Waarschijnlijk denkt iedereen nu ‘Watttt? Foundation van 80,-? ECHT NIET!’ maar als het om een wat goedkopere versie ging, had je het geprobeerd. Of niet? Nou, ik weet het wel zeker! Stel: Serena van Beautylab of Mascha van Beautygloss vind een of andere mega-budget foundation heel goed. Zou je dan ook niet heel erg veel moeite doen om dat product te krijgen? Alleen maar omdat je denk “Zij zullen het wel weten, zij hebben er verstand van.” Nu wil ik niet zeggen dat ze er geen verstand van hebben (want dat hebben jullie zeker), maar waarom zou je een product kopen omdat iemand anders het goed vind? Als het om budget-versies gaat zijn we nooit zo kieskeurig (ikzelf ook niet). Maar toch. Het idee van een foundation van 80,- (eerst 115!) en een mega-budget product is eigenlijk hetzelfde.

Hiermee wil ik niet (ik herhaal: NIET) zeggen dat jullie raar/dom zijn. Nee, echt niet. Ik ben zelf ook zo en iedereen is zo. Sommigen zijn minder gevoelig voor meelopen/invloeden van buitenaf dan anderen. Het maakt niets uit, alle mensen hebben dit. Maar toch, let er a.u.b. op en koop geen foundation van 79,95. Of 100 ml voor 266,50 :)

Thanks for your comment! I appreciate & read all of them.

