Beauty and the eat

Ik moet zeggen dat ik dit ook niet zou kunnen weerstaan (^^). Toch zit een groot deel van beauty in wat je eet. “Je bent wat je eet” wordt ook wel eens gezegd. Toch ben je geen chocolaatje als je dat eet, of broccoli. Je moet het ook niet te letterlijk zien :). Hieronder 5 soorten eten die beauty-gerelateerd goed zijn + waarom!

1. Water. Water is goed voor je huid want het voert afvalstoffen af en het zorgt dat je niet uitdroogt!
2. Rode appels. Voedingsmiddelen met veel vitamine A bestrijden (overvloedige) talgproductie van je huid (door te veel talg krijg je puistjes!). Rode paprika, mango, perzik en dus rode appels werken daar goed tegen.
3. Pompoen. Oranje groentes (dus ook wortels en paprika) zorgen voor een stralende teint.
4. Noten. In noten zitten goede vetten. Die vetten houden vochtverlies tegen en je huid wordt er stevig van. Noten met veel onverzadigde vetten zijn amandelen, walnoten en cashewnoten.
5. Broccoli. Groene/donker groene groentes (wow vaak het woord groen!) bevatten veel vitamine B6. Vitamine B6 zorg dat puistjes krimpen en sneller verdwijnen.
IN WILLEKEURIGE VOLGORDE.

Waarschijnlijk wisten jullie al dat water goed voor je (huid) is. Toch hoop ik dat ik jullie iets nieuws heb kunnen vertellen. Wat ik zelf dus ook niet wist was dat over de rode appels en vitamine A. Dit ga ik zeker aanraden aan vriendinnen met (veel) acne!

2 thoughts on “Beauty and the eat

  1. deijsprinses

    Leuke tips! Ik zou dringend wat meer rode appels moeten eten om die vervelende talgproductie te moeten tegen gaan. Ik ga mijn best moeten doen ;)

    Reply
    1. Isabel Post author

      Hihi! Ik heb ook meteen op ‘t boodschappenlijstje (in hoofdletters!) “RODE APPELS” geschreven. Niet dat ik veel last heb van acne, maar beter kan het altijd! (+nieuwsgierig natuurlijk) :)

      Reply

Thanks for your comment! I appreciate & read all of them.

