Nokia Lumia 800

Of dit nou “New (in)” of “Review” hoort te zijn weet ik niet, maar ik heb in ieder geval een nieuwe mobiel. En dit is niet ‘zomaar’ een mobiel, maar de Nokia Lumia 800. Dé Windows Phone! Haha ik vind die window-tjes heel erg leuk. :)

20120211_1820120211_17
Het enige wat ik irritant vind (qua foto’s maken) is het glimmende voorkantje. Bahhhh je ziet steeds de camera erin. Verder geen nadelen aan deze telefoon, alleen praktische dingetjes even.

20120211_1920120211_16
Achterkant & voorkant. Ik vind ‘m echt ontzettend mooi maar hij is wel groot. Ik noem deze telefoon gewoon even ‘hij’. Op de foto’s zit er trouwens al een (mat, zwart) siliconen hoesje omheen. Dit hoesje kost (via Bol.com) 10,99 euro.

20120211_16
Behalve om het grote uiterlijk kun je het ook nog laten om deze mobiel te kopen door de prijs. Voor deze Nokia Lumia 800 betaal je (gewoonlijk, via Bol.com) zo’n 479,- euro. Niet heel erg goedkoop dus. Deze 800 is verkrijgbaar in zwart (deze heb ik!), blauw en roze. Qua siliconen hoesjes heb je meerdere kleuren, bijv. cyaan (blauw), fuchsia (roze) en lime-groen. Natuurlijk heb je ook zwart en verder heb je nog hard-covers voor wat meer geld.

Hoe werkt ‘ie?
Op het beginscherm kun komen door (waar je ook bent, wat je ook aan het doen bent) op het middelste icoontje (windows teken) te klikken. Op het beginscherm kun je allerlei apps en andere dingen neerzetten (zoals mail, bellen, berichten, navigatie, internet, marketplace, twitter, wordpress etc.) en veranderen in welke kleur jij wilt (kiezen uit magenta, paars, groenblauw, lichtgroen, bruin, roze, oranje, blauw, rood, groen en nokia blue). Dan kun je (met het touchscreen) opzij schuiven naar de lijst met toepassingen. Hier komen alle apps te staan op alfabetische volgorde (of je dat kan veranderen weet ik niet). Let op: games staan onder ‘Games’ (bij de G dus) en je moet daar dus een speciale app voor opstarten, maar het werkt alsnog erg  handig. Vanuit de toepassingen kun je ook (volgens mij zo veel als je wilt) apps verplaatsen (ze blijven nog wel bij toepassingen staan) naar het beginscherm, op de manier wat jij wilt. Je wilt bijv. twitter daar hebben, dan kun je twitter daarnaartoe kopiëren. Ik heb daar bijv. WordPress, buienradar, Office en instellingen staan (ook standaard dingen als bellen en internet). Je kunt hiermee trouwens gratis op internet (indien er een Wifi in de buurt is waar jij op kan). Ik vind ‘m heel erg handig en je kunt er (als blogger) ook heel veel goeds mee doen (er is een speciale wordpress app, internet doet het goed etc.) en omdat het natuurlijk een Windows Phone is heb je allerlei windows-dingen. Het internet en alles doet het heel erg goed. Ik denk dat dit een hele goede concurrent is van de iPhone!

En het uiterlijk?
Heeeel mooi, maar dat is mijn mening. Ik vind het een mooie telefoon, geschikt voor jongens/mannen en meisjes/vrouwen. Het is niet perse een lady-phone  (tenzij jij er make-up apps op zet en ‘m roze maakt, maar dat is aan jou). Het heeft een mooie, rechthoekige maar afgemaakte rand. ‘t heeft een mooie stijl, onopvallend maar mooi. Extraatje: de camera is erg goed en heeft ook een goede flits! Ik denk dat ik hier bijna foto’s mee kan maken voor de site (ik denk dat ik dat ook wel ga doen, onderweg-foto’s en alles). De camera is 8.0 megapixel en heeft een Carl Zeiss Tessar lens.

“De Nokia Lumia is voorzien van een 8.0 megapixel camera met Carl Zeiss lens die garant staat voor prachtige foto’s. Dankzij de LED-flitser kun je ook als het wat donkerder is schitterende foto’s maken. Met de Nokia Lumia kun je ook HD-video’s schieten en ze via de TV-out direct op je tv zien, of op YouTube zetten natuurlijk.”

VERGELIJKEN MET DE IPHONE (via Bol.com):
Nokia Lumia 800 | iPhone 4S 32gb
prijs: 479,- | 1.469,00
vorm: Klassiek | Klassiek
Touchscreen:  Ja, 3,7 inch | Ja, 3,5 inch
Schermresolutie: 480 x 800 pixels | 960 x 640 pixels
Tweede camera: Nee | Ja

Om meer te vergelijken kijk X voor de Nokia Lumia en X voor de iPhone.

Wat denken jullie van de Nokia Lumia 800?

4 thoughts on “Nokia Lumia 800

  1. Pingback: Alles wat ik voor mijn blog gebruik | Iesabell

  2. Pingback: Photographs #3 December & Januari | Iesabell

    1. Isabel Post author

      Haha, snap ik op zich wel. Maar toch is het een hele handige telefoon (naar mijn mening ook voor bloggers). Ik ben er heel blij mee:)

      Reply

Thanks for your comment! I appreciate & read all of them.

