Te klein, te groot, te breed, te smal, te licht, te donker…

Eventjes belangrijk: Sorry. Ik heb eventjes wat gekke problemen gehad met wordpress toen ik probeerde een artikel te plaatsen via mijn mobiel. Dit werkt dus blijkbaar niet en dit artikel (dat ik dus wel al geplaatst heb) was ineens ‘ongeplaatst’ niet meer zichtbaar dus. Raar maar waar. Ik heb dus gisteren én eergisteren ‘niks’ geplaatst, ookal dacht ik van wel.

We hebben er allemaal last van! Te kleine shirts, te grote broeken, te brede jurkjes, te smalle schoenen, te lichte droogshampoo, te donkere foundation… Is dat echt zo’n probleem?

Te kleine shirts – Geef ‘m aan je zusje/nichtje/buurmeisje of maak er zelf iets van! Grote kans dat jouw t-shirtje nog wel als tasje kan dienen als je even met de naaimachine speelt. Een klein, dun tasje, maar wel handig voor bijv. make-upjes (of een mini-laptop).
Te grote broeken – Ten eerste is te groot altijd minder erg. Je groeit nog en je kunt het natuurlijk ook altijd terugbrengen, aan je moeder/zus/buurvrouw/groter buurmeisje geven. Ook kun je er een short van maken voor als je ‘m wel past (misschien een idee als de pijpen te lang zijn!) en van de broekspijpen een/twee tasjes of iets anders creatiefs!
Te brede jurkjes – Je kunt de taille iets innemen waardoor iets ineens heel anders kan staan. Buy it, try it! And of course, not waste it!
Te smalle schoenen   Hier is niet echt een oplossing voor. Weggeven, verkopen, terugbrengen (indien mogelijk), vriendin met smallere voeten (maar wel dezelfde maat!) etc.
Te lichte droogshampoo – Dit is in ieder geval heel vervelend. Een witte waas over je haar staat raar, en helpt je i.p.v. alleen van vet haar af, je krijgt er ook nog een probleem bij. Ik heb echt geen idee of je droogshampoo kan laten verkleuren (zal mogelijk zijn, maar geen idee hoe). Je kunt het er goed proberen uit te kammen en dat is ook wel het enige. Weggeven aan blonde moeder/vriendin/zusje etc. kan wel.
Te donkere foundation – Hier heb ik op gewacht! Ik wilde jullie graag vertellen dat een te donkere foundation helemaal niet zo erg is. Net als een te lichte trouwens. Met een te donkere foundation kun je bijv. je (bruinere) armen/benen insmeren als je een zomers jurkje aanhebt. Juist handig dus! Eventueel kun je je vriendin jouw foundation geven of laten gebruiken bij jouw thuis. Een te lichte foundation kun je ideaal gebruiken voor onder je ogen en als highliter. Ik vind het meestal het handigst om een hele lichte (001 of extra light) en een iets donkerdere (002 of light). De tussen (haakjes) zijn voorbeelden, het kan natuurlijk ook anders heten (ligt eraan hoe groot het assortiment is).

Heb jij vaak problemen met bovenstaande ‘verschijnselen’? Tell me!

xoxo Isabel

2 thoughts on “Te klein, te groot, te breed, te smal, te licht, te donker…

  1. deijsprinses

    Ik vrees dat ik niet in meer in te grote broeken ga groeien aangezien ik al bijna over 1/4de van mijn leven zit. Over het algemeen heb ik problemen met een 34 die te groot is maar dan andere momenten waarop een 38 te klein is. Wie die maten uitvindt verdient een pak op zijn broek.

    Reply
    1. Isabel Post author

      Dan kun je ‘m altijd nog proberen te ruilen of weggeven (verkopen op marktplaats!?). Ik vind het ook altijd zo vervelend dat elke winkel weer een andere maat 34 of S/XS heeft. Ik heb laatst bij H&M heel veel S-jes besteld, maar bijna alles was te groot.

      Reply

Thanks for your comment! I appreciate & read all of them.

