Als ik een … was, dan was ik een …

Ik heb deze tag bij veel bloggers gezien, en ik begon ‘m toch steeds leuker te vinden! Daarom nu dus de ‘Als ik een … was, dan was ik een …’-tag. Als je deze tag wilt overnemen: van mij mag het!

Als ik een maand was, dan was ik april.
Omdat april leuk is om zijn grappen & het warme(re) weer. Ik zou graag een zomer/lente-maand zijn, omdat ik niet zo erg van kou houd.

Als ik een dag was, dan was ik zaterdag.
Ik zou in ieder geval geen schooldag zijn en ook zondag niet want dat is de dag voordat je weer naar school moet. Zaterdag heb ik de meeste tijd, ruimte, vrijheid enzovoorts. En anders zou ik een dag in de vakantie geweest zijn…

Als ik een tijdstip was, dan was ik 10 uur ‘s ochtends.
Dit is ongeveer het tijdstip waar ik op een gemiddelde zaterdag wakker wordt, compleet uitgerust en vol energie!

Als ik een planeet was, dan was ik Aarde.
Ik kies de Aarde niet alleen omdat ik daar toevallig op woon, maar vooral omdat dat toch DE plek van het leven is. En ik vind leven heel belangrijk. Zonder je leven te leven heb je ook geen leven he! En Aarde heeft (vanuit de ruimte) mijn lievelingskleuren, namelijk blauw en groen. Je zult ook wit zien; maar dat mag je even wegdenken!

Als ik een dier was, dan was ik een aap.
Ik heb dit al eens eerder geroepen (niet hier, niet op internet) en ik blijf er bij. Niet omdat mensen afstammen van de apen maar omdat apen een beetje gek zijn. Anders was ik een tijger, maar dan alleen omdat ik het een mooi dier vind. Verder heb ik daar niet veel overeenkomsten mee ;).

Als ik een richting was, dan was ik zuid.
Zuid is anders, niet rechtdoor maar juist achteruit (er vanuit gaande dat Noord boven, rechtdoor is)  en dus anders. En in het zuiden is het warm!

Als ik een meubelstuk was, dan was ik een stoel.
Of een bed. Een lekker comfortabele stoel dan, waar je kunt slapen, TV-kijken, eten & laptoppen!

Als ik een vloeistof was, dan was ik kop Starbucks.
Ik mag nog geen drank (en ik houd er ook niet zo van, voor zover ik het ken) en limonade of cola is niet echt mijn favoriet. Vandaar dus koffie (met als enige nadeel gele tanden :c)!

Als ik een boom was, dan was ik Cherry Blossom.
Een mooie roze boom, nog nooit in het echt gezien maar genoeg foto’s over opgezocht!

Als ik een gereedschap was, dan was ik een hamer.
Ergens op rammen is wel eens fijn. Ookal is het minder leuk als iemand jou gebruikt om ergens anders op te rammen, toch ben ik een hamer!

Als ik een bloem was, dan was ik Tijgerlelie.
Geen uitleg nodig lijkt me?

Als ik een weersoort was, dan was ik de zon.
Warmte & licht vind ik heel belangrijk. Ik houd niet van donker en koud, geef mij maar de warmte van de zon. Daarom zou ik die zelf ook wel willen zijn.

Als ik een muziekinstrument was, dan was ik geen doedelzak.
Ik heb echt geen idee wat ik voor instrument zou zijn. In ieder geval dus geen doedelzak, want die dingen vind ik helemaal niets haha (sorry voor de doedelzaklovers onder ons!).

Als ik een gezichtsuitdrukking was, dan was ik glimlach.
Omdat lachen gezond, belangrijk en mooi is!

Als ik een kleur was, dan was ik groen of blauw.
Mintgroen of helder blauw van de lucht.

Als ik een emotie was, dan was ik vrolijkheid.
Een emotie die hopelijk vaak voorkomt!

Als ik een stuk fruit was dan was ik een citroen.
Ik vind citroen het lekkerst!

Als ik een geluid was, dan was ik een lach die je in een melige lachbui hebt.
Lekker vrolijk & met veel lol!aken me altijd vrolijk.

Als ik een element was, dan was ik lucht.
Of liever zelfs: licht. Maar dat is niet echt een element dus ik wil lucht voor vrijheid, zuurstof en omdat het me kracht geeft. En vliegen lijkt me heel tof…

Als ik eten was, dan was ik jelly beans.
Omdat ze lekker zijn! Skittles, M&M’s of Ben & Jerry’s ijs kan ook!
Wees vrij om deze tag over te nemen! – Ik heb ‘m trouwens iets ingekort, mijn Windows Live Writer flipte even ;s!

Thanks for your comment! I appreciate & read all of them.

