Do’s & Don’ts: Nagellak

Nagellak kennen we allemaal wel, en gebruiken doen we het ook. Maar welke producten gebruik jij van te voren en wat doe jij ter bescherming van je (natuurlijke) nagels? Zie hier de Do’s & Don’ts!

DO Gebruik een basecoat. Of een nail hardener, of in ieder geval een product dat je nagels beschermt tegen de nagellak of ‘invloeden van buitenaf’ (dus ook UV-straling/zonlicht).
DON’T Haal je nagellak er niet elke dag af. Dus niet: Nagellak er op en de dag erna weer eraf met (veel te veel) nagellak remover, dat is niet goed voor je nagels. Gebruik ook eentje zonder aceton (moet ik zelf ook nog steeds doen).
DO Smeer je nagelriemen (en nagels) in met een nagelriemcrème. Vaak is het ‘Cuticle cream’ of ‘Cuticle and Nail Cream’ of gewoon ‘Nagelcrème’ of iets in die richting. Dit zorgt dat je nagelriemen zacht worden en je ze gemakkelijk kan terugduwen.
DON’T Je nagelriemen weghalen. Dus niet wegsnijden. Het schijnt geen pijn te doen, maar het lijkt mij alsnog pijnlijk/gevoelig en het is niet goed (Google even waarom).
DO Je nagels vaker dan 1 keer als-ik-er-een-keer-zin-in-heb. Doe het bijvoorbeeld elke week. Je hoeft ook niet altijd je nagels te lakken, als je ze maar goed verzorgt met crème etc. je kunt ook een nail hardener dragen (die je ook als basecoat gebruikt) om je nagels ook zonder nagellak sterker te laten worden.
DON’T Basecoat, topcoat of nagellak om je nagels heen laten zitten. Ja, het slijt wel maar haal het gewoon weg. Het is een kleine moeite, maar het scheelt wel! Alleen basecoat die daar speciaal geschikt voor is (waar het dus duidelijk aangegeven staat) is daar dus ook bruikbaar voor. Verder gewoon niet doen! Het is ook niet mooi, in het geval van nagellak sowieso. Zelfs base- of topcoat zie je zitten!
DO Je nagels één kant op vijlen. Ik weet eerlijk gezegd niet precies waarom (ik zal nog eens research doen voor een artikel) maar ik krijg daar zelf ook altijd losse stukjes (velletjes) nagel en het is gewoon niet goed. Wel is vijlen natuurlijk handig om bij te werken maar voor grote stukken is het beter om te knippen en vijlen duurt op dat moment ook veel langer.

Vul mijn tips aan in de comments! Voor suggesties: mail Isabel.Tijgerlelie@hotmail.nl of tweet @TijgerlelieNL

2 thoughts on “Do’s & Don’ts: Nagellak

  1. Isabel Post author

    Bedankt voor de aanvullende informatie! Volgens mij staat er op de verpakking – die ik heb weggegooid, dus ik kan het ook verkeerd onthouden hebben – van de nail hardener van de Kruidvat dat die zal beschermen tegen schadelijke stoffen als UV-straling (stoffen/invloeden die je dus krijgt door buiten te lopen, zeg maar).

    Reply
  2. deijsprinses

    Vijlen moet in een richting of naar het midden omdat je anders je nagelplaten niet afsluit en je nagels worden even broos als knippen. Do not use scissors. (Zie mijn post over vijlen)
    Nagelriemen mag je verwijderen. Koop wel gepast materiaal.
    Remover zonder aceton, anders worden je nagels geel.
    Je kan je nagels met even welke crème verzorgen zolang die hydrateert.
    Ken jij nagellak die beschermt tegen UV straling?

    Reply

Thanks for your comment! I appreciate & read all of them.

