Schrijven

Schrijven is iets wat ik heel erg graag doe. Ik zou het niet willen missen. Vroeger schreef ik op papier, ik typte op mijn oma’s oude typmachine (met heel veel fouten en geen gum of backspace!) en nu op mijn computer. Ik houd van schrijven en ik houd van lezen. Een combinatie die toch wel heel anders is…

Ik schrijf, jullie lezen. Maar jullie moeten het wel leuk vinden! Artikel-ideeën die mij midden in de nacht naar binnen schieten (en die ik op schrijf) komen als ‘minder geschikt’ uit de bus, later als ik ze teruglees. Ik probeer elke week een column (of meer) te schrijven, maar ik heb niet altijd inspiratie. Soms heb ik inspiratie voor 2, en anders heb ik inspiratie van –5! Bij wijze van spreken dan. Soms heb ik zin, en soms ook helemaal niet. Hetzelfde geld voor tijd. Qua artikelen werk ik dus zondags vooruit, en plan ik het in voor maandag t/m vrijdag. Soms veranderd het nog wel, aangezien het dan niet 100% actueel is. Toch kunnen veel dingen er mee door, en blijf ik mijn best doen voor leuke artikelen!

U vraagt, wij draaien. Of eigenlijk, ik draai. Ik vind het heerlijk om te schrijven, en ook heerlijk om alles wat in mij opkomt op te schrijven (en uiteindelijk dus te delen met jullie) waarna jullie je mening kunnen geven, die uiteraard niet altijd positief is. Maar dat maakt niet uit. Als je niet tegen kritiek kan (op het internet) dan moet je ook zeker niet beginnen met bloggen. Maar op internet kan ik er goed tegen, in het echt soms iets minder. Maar ik kan tegen mijn verlies en dat vind ik altijd wel fijn (o.a. tijdens spelletjes!) want anders is dat zo onsportief… Maar hoe dan ook hoop ik dat jullie de mening die jullie hebben gevormd zo veel mogelijk delen (desnoods anoniem/onder een andere naam) want ik heb er echt iets aan als je je mening achterlaat. Daarmee kan ik het verbeteren en leuker maken, dus houd je mening asjeblieft níét voor je. Ookal is ie een beetje gemeen. Maar probeer ook uit te leggen waarom of hoe ik dat moet doen. Alleen een ‘je artikels zijn saai’ of ‘je maakt te veel spelfouten’ betekent niks. Daar heb ik niets aan. Leuk dat ze saai zijn joh, maar wat moet ik er dan aan doen? Welke artikels zijn saai? En vooral: waarom? En waar zitten de spelfouten? want dan kan ik ze verbeteren.

Bedankt voor het lezen. En ik weet zelf hoe het is om comments te plaatsen en artikels te lezen. Hup, artikel lezen. Wow interessant, goed geschreven. Hup naar de volgende, lekker snel zonder een comment achter te laten! Is niet erg, ik begrijp het. Maar probeer het wel, ik probeer het zelf ook bij andere blogs, omdat ik weet hoe het is om juist geen reacties te krijgen.

Nog een vraagje: Willen jullie vragen achterlaten in de comments (of mailen, als je wilt) voor mijn Q&A o.i.d.? Alvast bedankt!

3 thoughts on “Schrijven

  1. planet of tine

    Hi IIsabel, ik volg je nog niet zo lang en ben zelf een beginnende blogger en dus nog veel op zoek. Maar ik volg je wel en dat zou ik niet doen, als je artikels of de inhoud ervan me niet zouden interesseren.Ik probeer ook zoveel mogelijk reacties achter te laten of minstens een “like”, Maar ik moet toegeven dat ik soms pas omdat ik uiteindelijk meer bezig ben met het lezen van anderen hun blog dan met zelf artikels schrijven.

    Reply
    1. Isabel Post author

      Lief van je! En dat snap ik. Ik haal zelf ook heel veel inspiratie uit andere artikelen, en als ik dan een goed idee heb sla ik het reageren nog wel eens over. Ik begrijp het heel goed waarom je het niet zou doen, maar ook waarom het juist handig/leuk is voor de blogeigenaar zeg maar.

      ik zal ook zeker een keer op jouw blog kijken, heel veel succes!

      Reply
  2. Isabel Post author

    Sorry voor de belachelijke grootte van sommige foto’s. Ik moet nog een keertje kijken hoe dat moet, vanaf volgende week weer normale groottes!

    Reply

Thanks for your comment! I appreciate & read all of them.

