Blogtips!

Hopelijk vinden jullie dit artikel handig, en volgens mij is het niet alleen leuk voor de beginnende bloggers onder ons, maar ook voor anderen! Blogtips, van mij. Ik ben niet ‘the master’ or something like that qua bloggen, maar ik weet toch wel hoe het moet (hihi). Toch de belangrijkste tip: blijf jezelf!

1. Blijf jezelf. Blijf jezelf in wat je schrijft, in wat je doet en blijf je eigen mening geven. Als mensen je niet accepteren hoe je bent, dan is dat jammer. Dit moet in het echte leven, en op internet ook zeker. Op internet zeg je makkelijker dingen die je niet wilt, één enter en het is verstuurd en je hebt het ‘gezegd’.
2. Zorg voor een leuke naam. Misschien dat sommigen van jullie ‘Iesabell’ wel helemaal geen leuke naam vinden, sorry dan! Toch is mijn tip om ‘m persoonlijk te houden (naar je eigen smaak) maar niet te lang (ikheetisabelenikblogopdezelink.wordpress.com onthoud niemand). Een eigen domein is ook het beste, maar dat kan soms niet (leeftijd, geld etc.).
3. Houd contact met je bezoekers! Dit is, naar mijn idee, een van de lastigste dingen. Praat tegen ze op social media, beantwoord mailtjes (als je ze krijgt dan) en antwoord in de comments. Nogmaals een oproep naar jullie: comment! Reageer! Vertel wat je er van vind! Stel vragen! Dit is zó ontzettend handig voor mij. Zo kan ik het aanpassen naar jullie wens e.d., je doet me er een groot plezier mee!
4. Social media. Het werd hierboven al genoemd, maar contact onderhouden is heel erg belangrijk. Maak blog-vriend(inn)en, blijf in contact, stel vragen, zet het ook op bijvoorbeeld twitter als je een nieuw artikel hebt, etc.! En zorg dat je interessante dingen plaatst haha :)
5. Indien mogelijk, ga naar perspresentaties, schrijf je in voor persberichten… Dat is namelijk hartstikke leuk. Door perspresentaties laat je je informeren, door persberichten blijf je op de hoogte van nieuwe collecties, producten e.d.!
6. Blog! Zonder bloggen kom je er niet. Schrijf artikels, doe gewoon je best. Meer dan dat kun je niet doen overigens, en ik wens je heel veel succes!

Voor aanvullende blogtips, laat ze achter in de comments en beantwoord elkaar’s vragen!

Thanks for your comment! I appreciate & read all of them.

