Reinigen & schoonhouden

BRON FOTO
Een gehaat onderdeel dat toch echt bij beauty hoort is bijvoorbeeld kwasten schoonmaken. Hatelijk, I know. Maar niet alleen kwasten moeten schoongemaakt worden. Klik “Lees verder” voor een lijst met wat je allemaal (wel niet) moet schoonmaken & wat d handigste manier is!

20120423_21Om maar even niet met de kwasten te beginnen: je borstel. Je haar doe je er waarschijnlijk elke dag mee en tja, door alles wat je in je haar stopt wordt ie natuurlijk niet schoner. Deze heb ik al een tijdje niet gebruikt en daar zie je dus ook stof in zitten (dat is zó goor, ieew). Laatst heb ik een filmpje gezien van Mascha van Beautygloss.nl.

Alle credits van dit filmpje gaan naar Mascha/Beautygloss.nl

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, ik in ieder geval wel! :D

20120423_22Mijn stijltang is naar mijn mening nog niet zo heel erg vies. Wel is het heel erg goor spul wat daar zit: jakkes. Dit is een beetje een vies artikel, haha. Dit kun je er eigenlijk vrij gemakkelijk afhalen. Je pakt een doekje/wc-papiertje en schuift het er (met een klein beetje hulp van je nagels, vanachter het doekje uiteraard) af. Niet al te moeilijk. Misschien als er wat meer aan zit dat het dan langer duurt. Ik raad alleen aan geen water of zeep te gebruiken: ik weet niet hoe waterdicht stijltangen zijn.

20120423_23Ik denk dat nagellak –potjes nog het makkelijkst zijn om schoon te maken. Beetje nagellak remover op een watje, even al je potjes langs en klaar. Dit moet je wel regelmatig(er) doen (dan andere dingen) want anders blijft je dop er aan vast zitten. En dat is vervelend, want dan krijg je ‘m niet meer open.

BRON FOTO
Kwasten reinigen! Dat is bijna het leukste klusje dat je als beautylover kunt hebben, not dus. Iedereen haat het, iedereen stelt het uit. Maar toch moet het gebeuren. En hoe kan je dat het beste doen?

Ik denk dat je het best geen risico kunt nemen. Je zou het kunnen uitproberen op goedkope kwasten, maar bijvoorbeeld olijfolie zou ik niet proberen als ik jou was. Een simpele kwastenreiniger of wat water (misschien zeep) is denk ik goed genoeg. Kwastenreiniger is natuurlijk sowieso goed, dan weet je ook dat je geen risico loopt. Dan heb ik het dus eigenlijk over dure kwasten van bijvoorbeeld Mac.

Heb jij nog tips om je borstel, stijl/krul-tangen, nagellakpotjes of kwasten te reinigen?

2 thoughts on “Reinigen & schoonhouden

  1. deijsprinses

    Ik haat alle bovenstaande niet. Ik kuis graag, zeker mijn kwasten of andere zaken. Als het maar blinkt. En mijn kammen kuis ik iedere dag. Ik vind haren zo vies, zelf als zijn ze van mij.

    Reply

Thanks for your comment! I appreciate & read all of them.

