Vijfenzestig

Vijfenzestig. Vijf-en-zestig. VIJFENZESTIG. Vijfenzestig euro’s, vijfenzestig ijsjes, vijfenzestig knikkers… Ga maar uit van het eerste. Als je net zo bent als ik (ahum ahum) en alleen ijsjes van 1,- neemt kun je daar dus 65 ijsjes van eten. Dat zijn er veel. Heel veel. Zo veel eet ik er niet eens per jaar… Ik denk dat ik misschien 10 ijsjes per jaar eet; dat betekent dat je zes en een half jaar lang 10 ijsjes per jaar (het laatste halfjaar dus 5…) kunt eten. Halleluja…

Ik heb nieuwe schoenen gekocht. Je raad het waarschijnlijk al: vijfenzestig eurootjes. Ik ben er ontzettend blij mee, daar niet van, maar het is gewoon belachelijk veel geld. En wat koop je er mee? Een paar dunne schoentjes met een rare bobbel en een typfout achterop ;). Neem het asjeblieft niet te serieus, maar in werkelijkheid is het wel zo. Is het je wel eens opgevallen dat Vans (ja, het woord is eruit hoor) heel erg dun zijn? Dat er een bobbel achterop zit (zal wel aan mij liggen, ik heb natuurlijk een gestoorde smaak ;)) en dat ze het woord ‘Fans’ met een ‘V’ hebben geschreven? Ik heb Vans jongens! (ik weet trouwens best dat er vooral meiden naar mijn blog komen, haha)

OHJA. Ik herinner mij iets. Doordat ik rode Vans heb gekocht moest er ook nog een spray bij (7,50 als ik me niet vergis) omdat mijn schoenen anders ROZE zouden worden. Of in ieder geval door de zon zouden gaan verkleuren. Dat is wel afzetterij, right? Je koopt rode schoenen (ze zijn toch echt rood, ja!) maar je moet er weer iets anders bij kopen want anders worden ze roze. De technologie is helaas niet zover dat ze schoenen rood kunnen houden, of zo ver dat ze mensen kunnen laten denken dat ze mooi rood zijn, terwijl ze dat in werkelijkheid niet zijn. Of, nog beter, dat het merkschoenen zijn terwijl je ze voor, laten we zeggen, 20,- hebt gekocht bij een andere schoenenwinkel. Dat zou wel grappig zijn.

En, heb je nog wat geleerd? Jazeker! Ik heb nu schoenen voor 65 euro en indirect betekent dat dat ik dat geld dus ook heb. Aan mijn voeten of in mijn handen, ligt eraan. Maar als ik die schoenen niet had gekocht en aan mijn vader had gevraagd of ik voor 65 euro aan ijsjes mocht gaan kopen… Dan had ‘ie nee gezegd (oh ja, daar ben ik voor 1000000% zeker van) en had ik het dus niet ‘gehad’.

Heb jij wel eens belachelijk veel geld uitgegeven aan bijvoorbeeld schoenen?

4 thoughts on “Vijfenzestig

  1. deijsprinses

    “In mijne tijd” waren Converse helemaal in -nog steeds trouwens- en ik moest dan een speciale versie hebben van een 100 euro. Ze staan nu in mijn kast te verstoffen want waarom wou ik ook alweer halfhoge, dunne, niet waterdichte schoenen met een roze binnenkant… ;)

    Reply

Thanks for your comment! I appreciate & read all of them.

