Zit er een plekje dan?

Ik stond ‘s ochtends onder de douche, mijn haar uit te spoelen. Toen de straal op zijn volle 100% op mijn schouder stond kon ik een ‘au!’ niet onderdrukken. Huh, mijn schouder? Die heb ik toch niet gestoten? Zit er een plekje dan? Even voelen… Nee niets aan de hand. Mm, gek. Klik lees verder voor het hele verhaal!

Gewoon verder gaan met douchegel en even later stap ik uit de douche. Met mijn speciale handdoek (die heeft een ruwe en een zachte kant) droog ik me af. Mijn schouder was ik allang weer vergeten. En toen, met de ruwe kant, over mijn schouder. Een tweede ‘AU!’, want dit deed toch iets meer zeer.

Hoe kan dat nou pijn doen. Er zit geen snee, geen plekje, niks. Toch maar even kijken. He, hij is rood. Hoe kan dat nou? Oh ja, wacht. Ik heb gisteren 2 uur in een hemdje door een dierenpark gelopen, het was warm en ik ben waarschijnlijk verbrand.

Nog steeds verbaasd over het feit dat ik verbrand ben kijk ik naar mijn benen. Niks. Jammer. Mijn melkflessen zijn nog steeds melkflessen. Dan mijn armen. Oeh, kan wel een scrubbeurt gebruiken. Waarom keek ik ook alweer? Oh ja, verbrand. Ze zijn wel rood ja. Ik denk dat ik ze zo even ga scrubben.

Maar als je verbrand bent moet je toch ook nog iets doen, want anders krijg je een gerimpelde krokodillen-huid. Dat wil je niet. Denk na. Wat heb je daar voor nodig? After sun toch altijd eh… o nee dat is altijd ‘s avonds. Misschien zonnebrand? Maar het is vandaag niet zo warm. Na ja, zonnebrand dan maar. WAAR IS DE ZONNEBRAND?

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om het verhaal rond mijn verbrande schouders te horen. Dit is ongeveer hoe het er aan toe gaat in mijn brein, meestal. Een beetje traag van begrip, ookal heeft dit dat hele laatste stukje (vanaf alinea 2 na  het ‘Lees verder’ knopje) maar 2 minuten geduurd ongeveer. Dat stuk ervoor duurde een hele douchebeurt, haha. Ben jij sneller van begrip?

Thanks for your comment! I appreciate & read all of them.

