Introvert & extravert

Introwattes? Nieuwe app ofzo? Misschien dat sommigen het, hiervoor, al kenden, maar ik niet. En wat blijkt, ik ben ‘medium introvert’.

Serieus, dit is echt zó interessant (vind ik). Introverte personen zitten liever op hun kamer, doen liever dingen alleen. Extraverte personen denken ‘wat doe ik hier’ als ze op hun kamer zijn (behalve om te slapen natuurlijk, maar dan liggen ze vaak ook nog te sms’en voordat ze echt slapen) en doen liever dingen samen, staan in het middelpunt van de belangstelling. Misschien dat je nu al een beetje een idee hebt wat je zelf bent, dat had ik namelijk ook wel.

‘Raar’. Introverte personen kunnen nog wel eens denken dat ze ‘raar’ zijn. Omdat ze niet zin hebben om elke dag af te spreken, maar liever alleen op hun kamer lezen of (met een jongere leeftijd) spelen. Ik zat vroeger uren lang op mijn kamer met Polly Pocket te spelen (vol met verhalen in mijn hoofd) in plaats van dat ik buiten was. En mijn ouders maar ‘moet je niet naar buiten?’ ‘misschien kan je een keer met die en die afspreken’. Maar nee, daar had ik eigenlijk helemaal geen zin in.

Ik vind dit soort onderwerpen (biologie-achtig en meer over jezelf te weten komen) gewoon echt heel erg interessant. Deze keer stond de Hoe Overleef Ik er vol mee, en ik heb er eigenlijk al weer heel veel van geleerd. Ik wist dat dus echt niet, en had meer het idee dat ik dus inderdaad raar was omdat ik niet graag met mensen afspreek, dan dat ik ‘introvert’ was.

En, ben jij introvert of extravert?

4 thoughts on “Introvert & extravert

  1. deijsprinses

    Ik ben extrovert. Hoewel ik graag eens op mijn kamer ben om tot rust te komen maar liefst ben ik bij andere mensen zodat ik in het middelpunt kan staan :D ;)

    Reply
        1. Isabel Post author

          Dat is waar. Als iedereen van aandacht hield (en dat dus zou willen) zou er inderdaad alleen ruzie van komen. :)

          Reply

Thanks for your comment! I appreciate & read all of them.

