Terug in het koude Nederland

Van Italië (gemiddeld 35 tot 40 graden, zeker niet kouder) terug naar Nederland, waar 17 graden geweldig zou zijn. Wat een verschil, vind je ook niet? Toch is het bij ons in NL met 17 graden al bijna niet uit te houden, wat het in Italië pas met 40 graden is…

Vaarwel, heerlijke Italiaanse ijsjes (2 euro, 4 bolletjes: ik ga jullie missen!), vaarwel bruin kleurtje (zelfbruiner dan maar weer uit de kast halen) en vaarwel geweldige (bergachtige) omgeving. Ik heb gelukkig wel gedaan wat ik wilde doen in de vakantie: uitrusten, zwemmen, ijs eten, gewoon lekker lol maken, laat opblijven en naar Rome. Over Rome komt nog een apart artikel, want dat verdiend het gewoon. Als ik ooit een citytrip ga doen ga ik zeker nog een keer naar Rome.

Toch zou ik ons koude landje ook niet willen missen (heel toepasselijk “Wij hooooouden van Oraaaanje” er doorheen), want ik ben ook gewoon gehecht aan mijn huis, de omgeving en vooral de taal (ookal zou ik het ook niet erg vinden als je Engels moest spreken, maar daar gaat het even niet om). Wat ik ook zo leuk vind is dat Nederlanders, uit dat kleine, kleine landje, echt overal te vinden zijn (Italië of waar dan ook), haha dat vind ik echt zo leuk. Geen camping zonder Nederlanders (ik heb er althans geen gevonden).

Hoe was jullie vakantie tot nu toe?

One thought on “Terug in het koude Nederland

  1. Pingback: Been there, done that (tag) « Iesabell

Thanks for your comment! I appreciate & read all of them.

