Vakantieherinnering (DIY)

Ik heb een (hopelijk leuke) DIY voor jullie! De foto’s zijn wel gemaakt met mijn mobiel, dus misschien niet zo’n geweldige kwaliteit als die jullie gewend zijn (Knipogende emoticon). Maar het is een leuke vakantieherinnering, en ook heel simpel om te maken!
WP_000953
Wat heb je nodig? Krijtjes (schoolbordkrijt of stoepkrijg, kan allebei), een (glazen) flesje (bijvoorbeeld van cola of – een klein flesje – wijn), keukenzout (let op dat dit geen zeezout is, want dat is te grof en dat is naar mijn mening minder mooi, maar hier kan je uiteraard wel voor kiezen als je dat wel mooi vind), een plastic bordje en een trechter die klein genoeg is om in je flesje te passen.

WP_000954

Ik ga de Italiaanse vlag maken dus ik begin met groen. Eerst doe je zout op het bordje, het ligt een beetje aan de grootte van je flesje hoeveel (en je kunt er altijd nog met een andere kleur ‘overheen’ als dat nodig is) en dan begin je met je krijtje het zout te kleuren. Je kunt doorgaan totdat al het zout (in dit geval) groen is, en je tevreden bent over de kleur. Het wordt niet donkerder dan het krijtje, dus dan hoef je niet meer door te gaan.

WP_000956
Dan giet je het zout in het flesje. Ik heb hier een kleiner (wijn)flesje gebruikt omdat ik dat leuker vond.

WP_000957
Dan doe je dezelfde kleur. Bij mij was dat lekker makkelijk, wit! Zout is al wit, dus dat was supereasy. Waar je wel op moet letten is dat je niet te veel tegelijk erin gooit, want anders moet je overnieuw omdat je het er niet uit kan gooien. Liever te weinig en er nog wat bij, dan te veel!

WP_000958

En dan is dit je eindresultaat!

One thought on “Vakantieherinnering (DIY)

Thanks for your comment! I appreciate & read all of them.

