Walibi 2012 fotoverslag

image_thumb2
Ik heb een geweldige dag gehad! Ik was daarna wel heel erg moe, maar dat hoort er een beetje bij (half 7 opstaan, 2 uur in de auto…). In dit artikel ga ik veel foto’s & veel tekst laten zien van Walibi 2012!

image_thumb7
Onderweg! Die rondjes komen door de zon, echt grappig :) Onderweg had ik trouwens een legging aan met een short, maar ik heb die eerste in de eerste de beste wc weer uitgetrokken, toch te warm!

image_thumb10
image_thumb13
image_thumb16
image_thumb19
Foto’s onderweg van koeien & kerken. Je had een best leuk uitzicht over allemaal huisjes en weilanden enzo. Zelfs nog een vogelverschrikker gezien haha, die vind ik altijd heel leuk.

image_thumb22
image_thumb25
Dit is Enkhuizen-Lelystad, die dijk. Best een lange joh! Maar wel leuk want er is aan beide kanten water, met heel veel uitzicht.

image_thumb28
image_thumb31
Nog meer foto’s van de dijk. Het is erg vermakelijk om te kijken naar de bootjes en het water te kijken onderweg.

image_thumb34
image_thumb37
image_thumb40
En nog wat foto’s van onderweg.

image_thumb43
Nagels onderweg zijn ook belangrijk haha! Hier zat het er al een paar dagen op, en op dit moment is het eraf want op de verveel-momenten (in de rij staan voor de Goliath bijvoorbeeld) krap ik mijn nagellak er altijd af.

image_thumb46
Welkom in Walibi jongens!

image_thumb49
image_thumb52
Leuk met het reuzenrad op de achtergrond :)

image_thumb55
Dit lettertype is leuk.

image_thumb59
image_thumb62
image_thumb65
image_thumb68
Zweefmolen! Dit is ook meteen de eerste attractie waar ik in ben geweest.

image_thumb71
image_thumb74
Deze zijn ook altijd leuk! Net als ‘die hoeden’, oftewel Los Sombreros. Alleen daarvoor moet je naar het Mexicaanse deel. Er zijn wat attracties waar je gewoon altijd, elke keer, in gaat. Waaronder deze, en de zweefmolen :)

image_thumb77
Mooie bloemen :)

image_thumb80
Ook deze attractie sla ik (of eigenlijk we) nooit over. Ik vind deze heel erg leuk, want hij gaat heel erg snel. Verder gaat ‘ie niet over de kop ofzoiets. Deze heet Ratle Snake geloof ik.

image_thumb83
image_thumb86
We waren aan het eten in het Mexicaanse deel (die bij de botsauto’s – of de taxi’s, zoals ze ze daar noemen). Het was best een leuke locatie, zo bij een fontein. Daar heb ik trouwens een cheeseburger gegeten. En ja, ik ging ‘s avonds naar de McDonalds. Lekker gezond dagje dus…

image_thumb89
En ook vanaf hier kon je het reuzenrad zien!

image_thumb92
image_thumb95
Zoals je ziet zag het er echt heel mooi uit daar.

image_thumb98
En als afsluiter van het eerste (en langste) deel: leuke hoedjes! Dit is dus Los Sombreros. Deze is veel minder ‘eng’ dan die die ik eerder liet zien, maar door de hoedjes zeker niet minder leuk haha!

Nu ga ik vertellen wat ik de rest van de dag heb gedaan totdat ik weer foto’s ging maken. Ik vond het niet zo handig om de hele dag met mijn fototoestel te gaan lopen dus heb ik ‘m vaak weggedaan. Dus mijn geweldige momenten in de meeste enge achtbanen (hoe enger hoe leuker, echt!) staan niet op de foto.

Vanaf het Mexicaanse deel heb ik de Robin Hood al gehad (geloof me, in die achtbaan word je helemaal door elkaar geschud), wat heel erg leuk was. Dat is die houten achtbaan, trouwens. Toen ben ik nog in de Goliath geweest. Dit zijn even hoogtepunten trouwens haha, want de Goliath was echt heel erg leuk. Mijn zusje, die mee was, vond het heel erg eng, maar ik niet. Ik weet niet waarom, maar ik vind achtbanen altijd leuk. Over de kop, schuin, 50 meter hoog, meer dan 100 kilometer per uur: I don’t care. Ik vind het gewoon leuk. Altijd. Áltijd. Dat wetende ging ik toen we gingen winkelen in de shops (ik vind dat toch altijd zo leuk, het kijken tussen de spulletjes) stiekem nog eventjes in de Express (ik geloof dat je het zo schrijft). Niet dat het echt stiekem was, want iedereen (of ja, mijn familie dan) wist er van en mijn vader ging mee maar toch. Dit was mijn eerste keer dat ik daar in ging, en ik vind het toch wel een beetje spannend. Want wie laatst ook nog naar Walibi is geweest weet hoe de achtbaan het meest vooraan eruit ziet. Alleen maar gedraaide bogen en rondjes van rails op de kaart. Dat betekent over de kop en heel hard! Bang dat ik het niet leuk zou vinden (dat vind ik toch altijd weer zo gek: ik blijf het toch spannend vinden, zo van ‘oh straks is ie eng’ maar ik heb nog nooit een achtbaan eng gevonden) ging ik er toch gewoon in. En toen… we begonnen te ‘rijden’. Leuk, leuk leuk. Daar gaan we. Maar nee, we stonden weer stil. Oh nee, we worden zometeen (altijd ‘onverwachts’) afgeschoten! Oh nee dat is best eng. Maar daarna was het ‘OH, dit was leuk!’ toen ik op z’n kop hing in meteen de eerste looping. Hij was super leuk! Wat ik altijd wel raar vind is dat ik ‘t nog gewoon voor elkaar krijg om te praten terwijl ik in een achtbaan zit. Want een ‘Oh, -naam zusje- heeft een goeie keuze gemaakt dat ze hier niet in ging!’ ‘Nee inderdaad, dit is echt niks voor haar’ was een leuk in-een-achtbaan-en-over-d-kop gesprek. Verder ben ik ook nog zo’n lanceer-ding (ik geloof dat dat vrije val heet) en in de 5D-experience geweest. Die was ook erg leuk, alleen de wind die je voelde was erg koud. Het vuur daarentegen was heerlijk haha!

image_thumb101
De Goliath! Dit is echt een geweldige achtbaan. En vlak daarachter zie je die vrije val, die ook echt ontzettend leuk is. En dit was mijn Walibi 2012 :)

Wat vind jij van Walibi & ben je er zelf ook al ‘ns geweest? Zo ja, wat is je lievelings attractie?

2 thoughts on “Walibi 2012 fotoverslag

Thanks for your comment! I appreciate & read all of them.

