Mijn comfortzone…

Na dit inspirerende artikel van Lisanne begon ik ook na te denken over wat nou eigenlijk mijn comfortzone was. Tot waar mijn comfortzone precies gaat weet ik niet, maar ik denk wel dat deze in de afgelopen middelbare schooljaren toch wel erg verbreed is. Waar ik in de eerste toch nog erg verlegen was, is dit nu een stuk minder. Ook mijn ‘introvertheid’ is extraverter geworden (zie dit artikel). En dat maakt wie (en hoe) ik nu ben.

Tumblr_md2qalix5c1rjtigto1_500_large

Om maar een voorbeeld te noemen, vriendschap. Als je nog nooit echt een hele goede vriend/vriendin hebt gehad moet je dus iets anders doen. Iets aan jezelf veranderen. Zoek iemand waar je goed mee overweg kan, praat met diegene, maak lol. En sta voor diegene klaar, dan zal diegene dat ook voor jou doen (en anders is het dus geen goede vriend/vriendin). Want als je je nooit hebt opengesteld voor vriendschap, zul je het ook niet ‘krijgen’ en moetje dat dus veranderen!

Natuurlijk moet je jezelf zijn en je zelf blijven, maar buiten die comfortzone komen is helemaal niet erg. Je horizon verbreden is juist goed, maar blijf bij wat je zelf wel en niet wilt. Als je echt niet durft om iemand zomaar aan te spreken dan moet je dat langzaam opbouwen. Ik heb dat zelf onbewust ook gedaan. Van de eerste (of zelfs groep acht) naar de derde ben ik heel erg veranderd, maar wel positief (denk ik!). Ik heb leuke vrienden, ik ben blij met mijn leven en heb een leuke blog, kortom ik doe wat ik leuk vind en enjoy it.

Ben jij ook erg veranderd in de overgang van basisschool naar middelbare school?

2 thoughts on “Mijn comfortzone…

  1. Tamara's Blend

    I’m so sorry I don’t understand this post, from what I can see in the title and the photo, I’m quite sure it’s an interesting and inspiring one. I love the quote, thanks for sharing.

    Reply
    1. Isabel

      It is about personality, who you are and if you like to be with people or want to be alone. ‘Introvert en extravert’ in Dutch.

      Reply

Thanks for your comment! I appreciate & read all of them.

