Hoe blijf ik geordend? (niet)

026
Stel, je hebt alles op orde. Alles opgeruimd, hoofd netjes en leeg maar nu moet je het nog zo houden. Dat is persoonlijk iets wat ik het moeilijkst vind. Ik ben er niet goed in, maar het lukt steeds beter. Hier mijn tips waar ik echt niet zonder kan!

Post-it & agenda(‘s) zijn de sleutelwoorden! Post-it’s plak ik echt overal en ik heb er ook heel erg veel van. Ik vind ze zo handig, zo leuk en had ik al handig gezegd? Ben er helemaal fan van haha! Ik gebruik ze om korte boodschapjes aan mezelf over te brengen, zodat ik het niet vergeet. Bijvoorbeeld ‘Wis’ (als je je wiskunde huiswerk nog moet maken of nog moet leren), ‘maskertjes’ (als je echt weer even een verwenmomentje nodig hebt!) of ‘afwas’ (als je dat helaas toch moet doen). Plak ze op je laptop, want daar ben je toch bijna altijd, of op een andere, centrale, plek (koelkast?).

Dan komen we bij punt 2, een agenda. Agenda’s zijn er in verschillende vormen, maten, kleuren, soorten, merken en uitvoeringen. Ik heb zelf een schoolagenda van de Hema (lekker goedkoop haha) en een thuisagenda van PostNL (dit jaar van Flow). In mijn schoolagenda schrijf ik alle dingen die met school te maken hebben. Toetsen, huiswerk, afspraken (qua school dus). In mijn andere agenda schrijf ik dingen die niet met school te maken hebben. Al het andere, zoals blog-dingetjes, dingen die ik nog moet kopen, dingen die ik nog wil doen, tandarts afspraken (ookal komen die soms ook in mijn schoolagenda omdat ik het anders vergeet – of op een post-it!) etc.

Wat gebruik jij om te ordenen?

3 thoughts on “Hoe blijf ik geordend? (niet)

  1. Josephine

    HAHA! Geniale titel. Ik probeer geordend te blijven en het lukt aardig, maar ik moet het wel goed bijhouden. Notitieboekjes helpen mij ook heel erg!

    Reply

Thanks for your comment! I appreciate & read all of them.

