Primark: my experience (tips!)


1. Pas in de winkel. Oh please, die paskamers zijn echt vreselijk. Je staat te wachten en moet dan 8 dingen uitkiezen die je wilt passen. De rest moet je inleveren en die krijg je dan daarna weer terug. Het systeem is logisch, maar niet handig. Ik had namelijk zoiets van ‘uhhh ik heb geen idee welke maat ik heb, ik neem 2 maten mee en dan ga ik die passen’ maar dat werkt dus niet, want dan kun je maar 4 dingen passen (wel lekker goedkoop haha). En als je een broek hebt (bijvoorbeeld een shortje maat 36) en je past ‘m niet, zorg dan dat je nog een maat 38 mee hebt. Als het goed is pas je dan alle andere 38 ook! Maar als het kan dus gewoon in de winkel passen!

EDIT: Moet je eens zien wat ik hier gelezen heb! Ondanks dat heb ik wel gewoon gepast in de Primark (ik heb schoenen en een vest gepast, dat moet wel kunnen).

2. Koop alleen wat je echt leuk vind/nodig hebt. De verleiding is groot. Het is namelijk een hele leuke winkel met lage prijsjes maar 10 keer 10 euro is ook 100. Zorg dus dat je echt dingen hebt die je heel leuk vind. ‘Oh dit is leuk en goedkoop!’ is niet de juiste instelling wil je op een normaal bedrag uitkomen haha.

3. Bekijk shoplogs. Dit vind ik zelf echt super handig en heb ik ook gedaan. Kijk shoplogs! Zo kun je zien wat anderen gekocht hebben en dan kun je wat gerichter shoppen. En ja, zeker bij Primark is dat handig. Let er wel op dat de collectie per Primark kan verschillen. Ga jij dus naar Hoofddorp let er dan op dat je niet teveel shoplogs van andere steden (bijv. Zaandam) kijkt als je daar niet heen gaat, dan kan het zijn dat hetgene dat jij graag wilt er niet is.

4. Ga op een rustig tijdstip. Ik ben in de vakantie gegaan wat niet zo heel erg slim is, maar ik had nou eenmaal geen tijd verder. Ik wilde heel erg graag en tja, toen moest ik wel haha. Maar ik ben wel vroeg gegaan, we waren er zo rond half 10. Als je in het weekend/de vakantie ergens ‘s middags gaat: bereid je voor op heel veel drukte!

5. Ga met ‘geduldige’ mensen. Het is voor diegene en voor jou niet leuk als je daar bij de Primark bent en jij daar heel rustig aan het kijken bent (en je tussen mensen door aan het wringen bent) als diegene zich verveelt, het te lang vind duren, te druk vind en naar huis wil. Zorg dus dat je iemand mee hebt die gezellig is, maar ook geduldig (genoeg). En zorg dat je zelf geduld hebt, want dat zul je (zeker bij de paskamers) nodig hebben. Oh en dan nog iets: ga met zo min mogelijk mensen. Hoe minder, hoe minder je kunt kwijtraken. En het is ook wel fijn als je ‘zelfstandig’ gaat shoppen, wel samen maar als jij iets ziet dat je dan ook gewoon de andere kant op kan lopen zonder dat diegene flipt en je gaat zoeken haha.

6. Je moet weten hoe je er moet komen. Niets lijkt me vervelender dan op tijd zijn (lekker vroeg dus eigenlijk) en je de Primark niet kan vinden en dus niet kan gaan shoppen. Ughhh frustratie! Google maps is heel handig, en verder staat er genoeg uitleg op internet.

7. Eet/drink genoeg voordat je gaat shoppen. Dit is niet een persoonlijke ervaring maar dit heb ik op internet gelezen en ik weet zelf niet of het helemaal waar is (ik heb dit zelf niet meegemaakt, maar er zijn natuurlijk mensen die vaker naar de Primark gaan dan ik) maar er zijn dus wel ‘ns meiden die flauwvallen in de Primark omdat het er erg warm is (veel mensen = heel warm) omdat ze dus niet goed gegeten hebben. Als je daar erg gevoelig voor bent kun je misschien wat eten/drinken meenemen. In Hoofddorp zit er trouwens een La Place (bijna) naast :)

8. Bij twijfel: hup in dat mandje! Dit betekent niet dat je ‘m moet kopen, maar wel dat ie (voor nu) van jou is. Als je twijfelt, wegloopt en dan later terugkomt kan jouw maat al weg zijn en dan heb je natuurlijk spijt. Terughangen kan altijd, maar uit iemands mandje vissen niet ;)

9. Let op de kwaliteit. Natuurlijk heeft Primark niet de beste kwaliteit maar je moet wel goed opletten dat er niet al gaten in je shirt/broek/schoenen zitten. Ook voor vlekken of loshangende knoopjes moet je oppassen :)

10. Als je iets niet kunt vinden kun je het beter niet vragen… Het personeel bij de Primark is gewoonweg niet vriendelijk. Ik heb dit al meer op internet gezien en ik snap het ook wel, het is druk en ze hebben het ook druk, maar dan nog. Toen ik mijn tas op de kassa zette zo van ‘Pfoe eindelijk van die tas af’ was dat even het enige wat ik dacht maar de vrouw aan de kassa gunde mij dat moment van rust niet en zei meteen ‘Je mag ‘m wel uitpakken hoor’, op zo’n geweldig vriendelijk toontje, alsof ik haar behandelde als een soort slaaf. Misschien vatte zij het zo op maar zo bedoelde ik dat zeker niet. Gelukkig ben ik niet de enige die daar last van heeft, dus zal het niet helemaal aan mij liggen.

11. Niet schrikken van de lange rij, dit valt echt mee! Primark heeft echt een geweldig systeem. Je kunt niet ‘in de verkeerde rij’ gaan staan, want je staat dus in de rij en dan wordt er omgeroepen ‘Kassa 3 alstublieft’ en als jij vooraan staat dan mag je daarheen. Echt super handig.

12. Ga naar een Primark waar leuke dingen in de buurt zitten! Primark is namelijk niet alles haha. In Hoofddorp zit er een Kruidvat, Bristol (correct me if I’m wrong), The Body Shop, H&M, Zara, V&D…

Mijn ervaring met de Primark was in ieder geval heel goed! Ik ben heel blij dat ik geweest ben, bekijk hier mijn shoplog! Wat is jouw ervaring met de Primark?

One thought on “Primark: my experience (tips!)

  1. beautytalkblog

    Leuke tips! Ik heb nog nooit naar Primark geweest.. de enige in Belgie is in Luik en dat is 3uur rijden. Er zou binnenkort wel een 2de in Gent komen, en dat is perfect, want ik werk in Gent! ha!
    Eefje

    Reply

Thanks for your comment! I appreciate & read all of them.

