One of the first spring days

One of the first spring days 1
Het was maandag de 15e, overal waren bloemen en het was heerlijk weer. Het leek alsof het eindelijk lente zou worden (qua warmte dan) en ik ging naar buiten, gewapend met mijn fotocamera.

Bovenstaande foto met het blauwe druifje vind ik mooi gelukt. De achtergrond is wazig, maar niet zo wazig dat je helemaal niks ziet, wat ik goed bij de foto vind passen. De bloem komt er goed uit, dat is ook eigenlijk wat ik wilde.

One of the first spring days 2
Het idee achter deze foto is dat het bloemetje ‘om de hoek’ komt kijken om te zien of de lente er al is/of het warm genoeg is. Helaas is de foto niet zo geworden als ik wilde, ik denk dat ik deze foto nog een keer ga maken (als het bloemetje niet weggelopen is, haha). Ik houd jullie op de hoogte!

One of the first spring days 3
Hier komt het blauw er wel mooi uit, vind ik, alleen ik ben er nog niet helemaal over uit of de blauwe vlek op de achtergrond nou mooi is of niet, haha.

One of the first spring days 4
Deze vind ik wel heel goed gelukt, alleen de onderkant van het takje midden in beeld had nog wat scherper gemogen. Dit is ook een kandidaat voor de ‘retry’!

One of the first spring days 5
Een mooie roze hyacint maar wat zit daar nou? Een paars/blauw bloemetje? Hmm, ik twijfel hier heel erg of dat nou leuk is of niet haha. Het maakt de foto wel iets specialer eigenlijk. Wat vind jij?

One of the first spring days 6
Bij deze foto had de kleur van de bloem er nog wel wat meer uit mogen springen. De achtergrond vind ik wel heel cool, onscherp maar toch kun je wel íets zien.

One of the first spring days 7
Bij deze foto zie je bijna niks in de achtergrond, het is meer een wazige vlek met wat strepen :) De bloem komt er heel mooi uit, I like it!

One of the first spring days 8
Misschien iets te herfstig voor in een lente fotografie maar ja, ik vond ‘m wel leuk. Alleen jammer dat het begin van het blaadje/de ‘rol’ van het blaadje niet scherp is.

One of the first spring days 9

One of the first spring days 9 2
Ik vind de tweede denk ik leuker, daar heb ik de blaadjes iets minder fel gemaakt. Zo zie je de bloem beter, waar het natuurlijk allemaal om gaat. Ik vind ‘m wel mooi, het idee heeft wel iets weg van die met dat gele bloempje.

One of the first spring days 10
“Welkom” als in welkom zon, welkom lente, welkom warmte! Waar ben je al die tijd geweest, we hebben je gemist! Haha. Ik vind ‘m wel toepasselijk.

Heb jij nog tips en/of opmerkingen voor mij? Ik zou het heel fijn (en lief!) vinden als jullie je tips zouden geven, het maakt niet uit waar het over gaat (zelfs al vind je het helemaal niks): ik heb jullie tips graag!

Foto’s © Isabel VE. Gemaakt met Canon EOS 1100D, bewerkt met Photfiltre Studio X3.

7 thoughts on “One of the first spring days

Thanks for your comment! I appreciate & read all of them.

