Tips om de laatste schooldagen (weken) te overleven!

Tips om de laatste schooldagen (weken) te overleven 010
School is bijna klaar. Toen ik eenmaal mijn profielkeuze ingeleverd had, kreeg ik zo’n gevoel van ‘Ik ben klaar, ik hoef niks meer te doen’ maar dat viel nog tegen… Hier een paar tips om jezelf nog een goede eindsprint te laten maken!

♥ Probeer nog wat realistische doelen te stellen. Als je voor een vak bijvoorbeeld een 6,3/6,4 staat kun je misschien proberen om er nog een 7 (gemiddeld natuurlijk) van te maken. Hetzelfde geld voor een 5,4, 7,4 etc.

♥ Beloon jezelf. Beloon jezelf als je het bovenstaande doel haalt (koop dat ene leuke truitje, dat eigenlijk te duur is).

♥ Neem regelmatig(er) pauzes. Je kunt je waarschijnlijk minder goed concentreren omdat je gewoon heel erg toe bent aan vakantie!

♥ Trakteer jezelf na een middag (goed!) leren (je moet wel een beetje streng zijn voor jezelf, je moet het wel goed gedaan hebben) op een ijsje (als het weer het toelaat…) of ga in bad met je nieuwe Lush bruisbal en een lekker masker.

Tips om de laatste schooldagen (weken) te overleven 011
♥ Vooral géén onrealistische doelen stellen! Allemaal tienen is bijna onmogelijk en als je je best doet is het goed. Niemand zal van je verwachten dat je alleen maar tienen haalt. En trouwens: je hoeft niet óveral goed in te zijn!

♥ Als je aan het leren bent probeer dan vooral positief te blijven denken. Ook als het niet lukt. Laat gedachtes als ‘Ik heb geen zin’, ‘ik wil naar buiten’ of ‘ik wil vakantie’ niet toe, maar vervang ze met ‘Leren is leuk!’, ‘Ik begin het te snappen’ (voor als iets niet meteen lukt) en ‘Nog maar *twee* vakken hierna!’.

♥ Als je pauze hebt kun je eventjes wat eten (brainfoooood!), je mobiel pakken (die níet bij jou in de buurt ligt!!!) en facebook/twitter/instagram checken of wat leuke blogs. Ontspan je even en denk niet aan het leren.

♥ Maak pauzes niet langer dan gepland. Je kunt even je hond gaan uitlaten in je pauze, als je dat fijn vind, maar ga geen wandeling van een half uur doen als je een kwartier pauze hebt. Zo word je alleen minder gedisciplineerd om daarna weer verder te gaan.

Ik hoop dat jullie wat aan mijn tips hebben! Dit is overigens wat voor míj werkt, dit hoeft niet voor jou zo te zijn. In ieder geval vind ik het belangrijk om mezelf te belonen na hard werken (vooral als je disciplinelevel richting ‘hopeloos’ zakt). Heel veel succes met de laatste weken of zelfs je examens (dit zijn geen examentips). Hoe zorg jij er voor dat je de laatste weken overleefd?

3 thoughts on “Tips om de laatste schooldagen (weken) te overleven!

  1. Pingback: Vermoeidheid tijdens laatste weken voor schoolvakantie - Moeders

Thanks for your comment! I appreciate & read all of them.

