Boeken die Anouk meeneemt op vakantie

clip_image002
Misschien dat je het even twee keer hebt moeten lezen, maar er staat inderdaad Anouk boven aan deze post! Anouk heeft mij namelijk gemaild om te vragen of ze eens in de zoveel tijd misschien een gastartikel kon schrijven, en dat vond ik wel een goed idee! Ze zal er zelf nog wat meer over vertellen + haarzelf voorstellen. Dit is Anouk’s eerste gastartikel, gewoon om even te proberen wat ik er van vind en wat jullie er van vinden. Veel plezier met lezen, nu het ‘woord’ aan Anouk! ;)

Ik ben Anouk. Ik ben 13 jaar. Ik ben geboren op 30 December 1999. Mijn hobby’s zijn: hockeyen, logeren/afspreken met vriendinnen en shoppen. Ik heb zelf ook een blog gehad maar daar ben ik een paar maanden geleden mee gestopt. Ik vond het niet leuk om elke dag artikelen te schrijven, ik vond het vooral leuk om te zorgen dat ik steeds meer bezoekers kreeg (en dat lukte me). Maar als je veel bezoekers wilt hebben moet je natuurlijk ook goede artikelen op je website zetten. Ik haalde het ook niet met school om elke dag 1 artikel op de website te zetten want je bent met een artikel al snel 2 uur bezig (onderwerp verzinnen, foto’s maken, artikel schrijven). Een paar maanden nadat ik ben gestopt met bloggen heb ik Isabel een e-mail gestuurd of ik misschien soms bij haar een gastartikel mocht schrijven. En hier ben ik dan met mijn eerste artikel :).

Over een paar weken ga ik op vakantie naar Frankrijk. 10 dagen aan het zwembad liggen en lekker niksen en genieten van het lekkere weer. Elk jaar neem ik me voor om op vakantie bij het zwembad een boek te lezen. Elk jaar neem ik ook 10 boeken mee maar als ik dan terug kom van vakantie heb ik er 1 gelezen. Herkennen jullie dat? Ik vind het zelf persoonlijk leuker om van glijbanen af te gaan. Lekker te zwemmen. Of in het zwembad op een luchtbed te liggen.

Ik wil jullie laten zien welke boeken ik dit jaar meeneem op vakantie!

clip_image002[7]
Dit boek heb ik gekregen van mijn ouders voor mijn rapport. Ik wilde het boek al langer zelf kopen maar telkens deed ik het toch maar niet. Het boek gaat over Tessa en zij heeft leukemie en ze heeft nog maar kort te leven. Ze wil haar tijd goed besteden en dus maakt ze nog een lijstje met dingen die ze nog wilt doen. Te beginnen met seks. En ze wil nog autorijden. En beroemd worden. En verliefd! Maar terwijl Tessa aan haar lijst werkt. Verergert haar ziekte en komt haar einde dichterbij.

Dit lijkt mij het leukste boek. Dit kan je zomaar overkomen. Ik wil heel graag heel veel maar ik moet blij zijn dat ik gezond ben. Dit soort boeken raken mij echt.

clip_image002[9]
Dit boek heb ik gewonnen. Ik ben er ooit in begonnen te lezen maar toen vond ik het niet interessant. Eigenlijk een tweede poging! Het boek gaat over Lizzy die het zeker weet dat ergens op de wereld een jongen rondloopt die bij haar hoort. Op een dag zal de liefde tussen hen als de bliksem inslaan. Maar dan heeft ze opeens één aanbidder! De jongen waar ze zelf verliefd op is, laat zijn gevoelens voor haar niet overduidelijk blijken…. Lukt het haar om zijn hart te veroveren? (Dit is het eerste deel in een nieuwe serie in de sfeer van Jane Austen: ruisende rokken, trappelende paardenhoeven, glinsterende kroonluchters en een liefde die onmogelijk lijkt).

Zoals ik al zei ben ik er ooit in begonnen maar vond ik het niet interessant. Ik denk dat ik dit boek als laatste ga lezen. Want de eerste indruk was niet leuk.

clip_image002[11]
Het boek gaat over Kim die een hekel aan macaroni heeft gekregen. Ze zou zo graag weer eens een lekkere maaltijd willen eten, maar sinds haar moeder haar baan is kwijtgeraakt, moeten ze de eindjes aan elkaar knopen. Ondanks het feit dat ze thuis financiële problemen hebben, zou Kim niet willen ruilen met haar vriendin Lilly. Zij heeft rijke ouders, maar de dood van haar broer hangt als een grauwsluier over de familie. Eerst weigert Kim alle hulp van anderen, maar langzamerhand zet ze haar schaamte opzij. Als ze doorheeft dat haar moeder de geldproblemen niet zelf kan oplossen, besluit Kim in actie te komen. Maar hierbij gaat ze misschien wel te ver…

Ik heb dit boek geleend bij de bieb en daar leek het me een heel leuk/spannend boek maar nu ik de achterkant goed lees lijkt hij me wat minder leuk.

clip_image002[13]
De ontmoeting met Chelsea maakt Daphne’s vakantie helemaal goed. Chelsea heeft lef, ze ziet er supergoed uit en ze is heel gul – overdreven gul eigenlijk, vind Daphne, als ze zomaar een hippe iPhone van haar nieuwe vriendin krijgt! Maar Chelsea gunt zichzelf niet al te veel tijd om daar over na te denken…

Een korte samenvatting van het boek. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten. Ik ga dit boek niet als een van de eerste lezen op vakantie.

clip_image002[15]
Dit is het tweede boek in de reeks ‘De Hockeytweeling’ Het boek gaat over de tweelingzussen Zahra en Nikki die hun beste beentje voor moeten zetten om ervoor te zorgen dat hun hockeyteam HCA dit seizoen niet degradeert. Verder heeft vooral Zahra heel wat aan haar hoofd. Niet alleen zijn er de liefdesperikelen met Jelle en de jaloezie van zijn ex-vriendinnetje Chantal, maar bovendien ziet her ernaar uit dat Zahra keihard zal moeten knokken voor haar plek bij het nationale jeugdhockeyelftal. Als klap op de vuurpijl leert de tweeling Iboyka kennen, hun nieuwe buurmeisje. Ze is een uitermate getalenteerde hockeyspeelster, maar gedraagt zich wel erg vreemd. Net zoals haar zogenaamde ouders…

Het eerste boek heb ik dit weekend al uitgelezen (oepss). Maar ik had zin om een boek te lezen en ik mocht van mezelf alleen dit boek lezen. Als ik het eerste deel saai vind ga ik natuurlijk niet de andere twee boeken lezen. Opzich vond ik het eerste deel wel leuk maar niet heel spannend.

clip_image002[17]
Dit is het derde boek in de reeks ‘De Hockeytweeling’ . Het boek gaat over Zahra die er voor zorgt dat ze voor het eerst mee mag met het nationale jeugdelftal voor een belangrijke interland in en tegen Engeland. Dat het niet eenvoudig is om een plekje te veroveren, blijkt als nogal wat teamgenoten Zahra links laten liggen. Als de ploeg ook nog getroffen wordt door een tegenvaller waarvan Zahra de schuld dreigt te krijgen, lijkt het alsof haar interlandcarrière van korte duur zal zijn. Thuis maakt Zahra’s aartsrivale Chantal intussen dankbaar gebruik van haar afwezigheid om een poging te doen om Zahra’s vriendje Jelle terug te winnen. Tot overmaat van ramp bemachtigt Chantal, ondanks haar beperkte hockeykwaliteiten, een vaste plaats in het schoolhockeyelftal.

Dit lijkt het spannendste boek uit de serie. Er gebeurt veel in het boek, dat lijkt me leuk.

clip_image002[19]

Het boek verboden te zoenen gaat over dat het eigenlijk verboden zou moeten zijn dat er leuke leraren bestaan. Berber verzet zich uit alle macht tegen het heftige gevoel dat tegelijk zo verslavend is. Ze wil niet verliefd worden op Djanno, de nieuwe leraar Nederlands. Ze kan haar energie beter besteden aan andere dingen, haar hockeytraining bijvoorbeeld, want ze wil absoluut in de selectie blijven. Toch kan ze zich niet losmaken van de gedachte dat Djanno haar ook leuk vind en ze neem een riskant besluit.

Ik heb dit boek gekozen omdat het boek ‘Babylove’ mij zo mooi boek leek en dat uit dezelfde serie komt. Maar nu ik de achterkant lees gaat hij over iets heeeeel anders dan Babylove. (Hieronder Babylove)

clip_image002[21]
Het boek Babylove gaat over Kim die met de hele klas op werkweek in Parijs is geweest. Een superleuke reisje, vooral omdat haar vriend Robin er ook bij was. Eenmaal thuis is de werkelijkheid heel wat minder romantisch: Robin gaat op reis en Kim heeft een vakantiebaantje in een verzorgingstehuis. Ze mist Robin vreselijk – en wat is dat werken zwaar! Zou ze daarom steeds zo moe zijn? Maar als ze door haar moeder naar de dokter word gestuurd wordt, krijgt ze de schrik van haar leven: ze is zwanger. Ondanks alle emoties weet Kim meteen dat ze het kindje wil houden. Maar tegen welke prijs?

Owh, wat lijkt dit mij een mooi boek. De boeken ‘Voor ik doodga’ en ‘Babylove’ lijken mij de mooiste boeken. Ik ga deze twee ook als eersten lezen. Dit boek is weer zo iets waar ik meteen een beeld bij krijg en omdat het jezelf kan overkomen!

Dit waren de boeken die ik meeneem voor op vakantie. Ik neem ook altijd wat tijdschriften mee maar die kies ik altijd op het laatste moment. Ik hoop dat jullie mijn eerste artikel leuk vonden. En hopelijk tot snel!

Welke boeken neem jij mee op vakantie? Heb jij al een boek gelezen die ik meeneem op vakantie? Zo ja was het boek leuk?

Liefs, Anouk

Nou ik hoop dat jullie dit artikel leuk vonden! Laat me weten wat je er van vond, ik de comments maar je mag me ook mailen.

2 thoughts on “Boeken die Anouk meeneemt op vakantie

  1. Anouk

    Leuk artikel Anouk! Hahaha ik heet ook Anouk! Het boek voor ik doodga is zo’n mooi boek! Ik moest erbij huilen!

    Reply

Thanks for your comment! I appreciate & read all of them.

