My Back To School musthaves!

my back to school musthaves
Ik ben weer terug! Ongeveer dan haha. Ik ga weer beginnen met artikelen te maken, ik denk wel dat het me lukt maar het zou eventueel kunnen dat er niet elke om de dag (je begrijpt wat ik bedoel…) een artikel is. Maar goed, omdat ik niet alleen maar terug moest komen met artikels maar ook terug moet naar school heb ik hier mijn back to school musthaves!

Iesabell 021
Een agenda is mijn eerste musthave. Er liggen hier inderdaad twee, ik heb twee agenda’s omdat ik er een al gekocht had (de linkse) en toen kreeg ik nog een andere, die ik eigenlijk leuker vind (vooral de binnenkant dan, hahaha!). Ik denk dat ik de rechtse ga gebruiken voor school en die ander dan voor mijn blog ofzo :)

De roze agenda is van de Action, waar ze dit jaar hele leuke schoolspullen hebben! Totally girly, zoals deze agenda. De witte agenda (ik vraag me af hoe lang die wit blijft…) is van Brunotti en heeft leuke quotes, tips en pagina’s erin (er zit zelfs een DIY bij!). Ik denk niet dat ik afgeleid word door die dingen, ik vind het juist leuk en inspirerend. Als je snel afgeleid bent zou ik voor een ‘saaie’ agenda gaan, met zo min mogelijk poespas.

Iesabell 029
Gummen! En dan niet zo maar gummen, dit zijn een soort puzzel-gummen. Handig voor tijdens een saaie les haha. Ik denk trouwens niet dat ik ze als gum ga gebruiken… ;)

Iesabell 031
Een etui met pennen, potloden, markers (hier zweer ik echt bij, voor bij samenvattingen enz. maar hier vertel ik zometeen meer over) etc!

Iesabell 033
Een USB-stick om je boekverslagen e.d. op te zetten. Dit is een tijger, maar er zijn heel veel verschillende soorten. Ikzelf heb bijvoorbeeld ook een sneeuwpop en een konijn, maar er bestaan nog veel meer dieren en ook dingen als lipstick (!!!) en camera’s (!!!!!!).

Iesabell 035
Ik maak altijd fouten dus dit heb ik echt nodig.

Iesabell 036
Een geodriehoek voor wiskunde natuurlijk :) Ook handig als je een rechte lijn wilt tekenen – en dat niet kan ;)

Iesabell 037
Natuurlijk moet je een eend mee naar school want anders voelt ‘ie zich eenzaam! Nee oke, dit is een puntenslijper dus die is wel erg handig als je potloden gebruikt.

Iesabell 038
Markers! Dit zijn trouwens magische markers met 2 kleurtjes, echt super leuk (saaie les? echt niet!). Maar goed, over markers. Ik gebruik markers in samenvattingen om belangrijke woorden te markeren zodat je ze meteen de belangrijke dingen ziet. En in mijn agenda markeer ik de toetsen blauw zodat die ook extra opvallen.

Iesabell 039
Schriften! Ik heb het liefst voor elk vak een schrift, je hebt het natuurlijk niet altijd nodig maar het is handig om de dingen op te schrijven die je moet leren voor een toets. Vaak (bij mij in ieder geval) verteld de leraar van te voren wat er in de toets komt (qua onderdelen, natuurlijk niet de vragen) en dat kun je dan mooi opschrijven, dan weet je wat je moet leren. En vaak tijdens de lessen als leraren aan het vertellen zijn, zeggen ze ‘Dit komt in de toets’ of ‘dit is belangrijk’ dan weet je dat je dat moet opschrijven!

Iesabell 040

Iesabell 042
Dit zijn de twee soorten die ik heb, beiden van de Action. Ook Hema heeft hele leuke spullen dit schooljaar.

Iesabell 043
Deze stickers gebruik ik altijd om de vakken op mijn boeken te schrijven omdat ik anders het verkeerde boek meeneem haha. Volgens mij doet bijna iedereen dat, maar ik wilde het er toch even bij zetten. Ook deze komen van de Action!

Iesabell 044
Kleine post-its om pagina’s te onthouden of kleine boodschappen op te schrijven, ‘grote’ post-its om belangrijke dingen niet te vergeten en de kleine witte blaadjes zijn om begrippen te leren; aan de voorkant schrijf je het begrip en de uitleg op de achterkant. Zo kun je het antwoord geven en dan controleren of het goed is.

Iesabell 045
Mapjes voor losse papiertjes en mapjes voor boekverslagen hahaha! Altijd handig om te hebben. Deze heb ik gekocht in de eerste en je kan ze natuurlijk heel lang blijven gebruiken :)

Iesabell 047

Iesabell 048
En dit grote schrift gebruik ik om mijn toetsen te leren, omdat mijn samenvattingen niet in die kleine schriftjes passen haha :)

Iesabell 050
En als laatste mijn holy grail voor losse blaadjes, deze map. Ik heb ook nog een grotere versie; daar past meer in dus die gebruik ik nu meer, maar deze is ook al heel handig. Aan de binnenkant heb je allemaal vakjes die ik heb genoemd naar de vakken (bijvoorbeeld wiskunde, aardrijkskunde, scheikunde etc.) en daar stop je dan de blaadjes die je moet bewaren, toetsen enzovoorts in. Dan kun je het altijd terugvinden en het ligt niet in de weg!

Dit zijn mijn back to school musthaves! Wat zijn jouw back to school musthaves?

10 thoughts on “My Back To School musthaves!

Thanks for your comment! I appreciate & read all of them.

