(F)all glitter nails

Fall nail art
Ook al zou ik het liefst natuurlijk koraal op mijn nagels dragen, vind ik het wel eens tijd voor wat meer herfstachtige nagels. Deze nail-art is daar perfect voor! Hij is ook nog eens heel simpel (zelfs ik kan het ;)) alleen helaas iets minder simpel om van je nagels af te krijgen, maar dat is van latere zorg!

IMG_4644
Stap 1 is de basecoat! Altijd belangrijk, want wie wil er nu gele nagels? Ik niet in ieder geval. Zeker met hele donkere kleuren is het belangrijk om een basecoat te gebruiken. Want nagels met een rode gloed zijn ook niet alles (zeker niet als je ze daarna een lichte nudekleur wilt geven).

IMG_4652
Stap 2 is verraderlijk, je gebruikt een hele donkere wijnrode kleur. Als je uitschiet is het echt heel moeilijk weg te krijgen (geloof mij, ik spreek uit ervaring). Dit nagellakje noemt zich dan wel je sole mate, maar een klein foutje en hij is je grootste vijand.

IMG_4655
Dan is het glittertime! Voor het eerste laagje glitters gebruik je rode glitters naar keuze. Ik gebruik Essie’s Leading Lady (van de LE met dezelfde naam). Hier neem je een laagje van. Als die van jou niet zo goed dekt kun je er ook 2 doen, maar let er dan op dat je dunne laagjes gebruikt.

IMG_4659
En meer glitters! Eigenlijk zou je denken dat dit niet nodig is maar het maakt wel degelijk verschil uit. ‘Waarom zou je rode glitters over rode glitters gebruiken?’ Nou, daar komt het, dan heb je meer glitters. En wie wil er nou niet meer glitters? Dit is overigens Time For Romance van Essence.

IMG_4660
Time to add some gold! De foto is net helemaal scherp, sorry daarvoor! Door goud toe te voegen heb je een extra eyecatcher. Dit is Make it Golden van Essence. Deze heeft, net als Time For Romance, verschillend grootte glitters. Dat maakt het effect een stuk specialer.

IMG_4663
En dan is dit het resultaat! Perfect voor de herfst. Ik vind ‘m heel goed kunnen voor ‘everyday’ (een beetje extra sparkle kan geen kwaad met dit weer, hihi!) maar ook voor de feestdagen (die eigenlijk meer in de winter zijn, maarja!).

Vanaf volgende week wil ik weer een diary doen elke maandag. Ja: ik ga het weer oppakken! Plannen plannen plannen en misschien af en toe een dagje overslaan maar we gaan het gewoon proberen Glimlach

6 thoughts on “(F)all glitter nails

  1. Doortje

    Erg leuke en creatieve nail-art! Ook leuk dat ‘ie niet té artistiek is! xx
    ps. zou je een kijkje kunnen nemen op mijn blog en misschien een reactie/tip achter kunnen laten? xx

    Reply

Thanks for your comment! I appreciate & read all of them.

