10 redenen waarom fietsen in de regen niet leuk is

Untitled
1. Je wordt er nat van. Met deze quote in mijn hoofd fietste ik laatst door de regen, maar hoe hard ik ook probeerde de regen te voelen – wat wel lukte trouwens, is best grappig als je er over na denkt – ik werd alsnog nat.

2. De weg van school naar huis lijkt ineens 10x zo lang. De weg die ik moet fietsen is normaal al heel lang, maar als het regent helemaal.

3. Het een vervelende manier is om er achter te komen dat je jas niet waterdicht is en je beter elke dag een regenbroek mee kan nemen. Gevolg? Niet alleen je jas, maar ook je vest is nat en je onderbroek ook (ik zeg het er maar even bij: dat was dus echt de regen).

4. HET IS KOUD. En ik hou niet van kou.

5. Je gesprekken worden er niet serieuzer op als je de hele tijd dingen als ‘Er zit nu een plas in mijn schoen en hij beweegt mee’ (credits voor deze zin gaan naar Shirley) en ‘Ik voel het bij mijn elleboog’ (dat was ik) door heen roept.

rainbow(:
6. Je haar wordt er nat van en als je net als ik het syndroom van langzaamdrogend-haar hebt, baal je. Want als je capuchon ook niet waterdicht is zit je dus de rest van de middag met coupe koud op je hoofd en daar wordt je niet blij van.

7. Als je thuiskomt wil je alleen nog maar natte kleding uit, warm douchen, dikke joggingbroek aan en met warme chocolademelk/thee/koffie op de bank gaan zitten, maar dat is niet goed voor je goede voornemens.

8.  Je krijg je strakke skinny écht niet uit.

9. Het feit dat er mensen zijn die ‘slim’ zijn en  met de bus of auto gaan en dan langsrijden terwijl jij daar ploetert op je fiets in de regen. Not. Amused.

10. Als het regent, regent het ook meteen héél erg. Niet ‘a little rain’ voor de regenboog maar een heleboel.

Heb jij nog een reden #11?

Het is natuurlijk niet helemaal serieus, regen kan ook leuk zijn! :) – Afbeeldingen via weheartit.com

5 thoughts on “10 redenen waarom fietsen in de regen niet leuk is

  1. Iris

    Hahahaha, gisteren had ik dit nog. Ik vind gewoon het gevoel van een natte broek op mijn benen zo vies! En mijn make-up die uitloopt, bah

    Reply

Thanks for your comment! I appreciate & read all of them.

