Hoe krijg ik inspiratie?


Inspiratie. Mooi woord, leuke betekenis ook, maar hoe kom je er aan?

Je hoort het heel vaak. ‘Ik heb geen inspiratie meer…’ of misschien wel ‘Ik moet even inspiratie op doen’. Geen inspiratie? Dacht het niet, je hebt heus wel een leuk onuitgewerkt idee achter in je hoofd, of ergens onder aan je ideeën lijstje (of ben ik de enige die er zo een heeft?). ‘Stom’ idee of niet, probeer het gewoon en zie wat anderen er van vinden! Want als het echt zo’n stom idee was, had je het niet opgeschreven of onthouden ;)

Als je dat idee al gebruikt hebt of als je echt geen idee hebt kun je op zoek gaan naar inspiratie. Je kunt sites bezoeken als WeHeartIt (my fave) of Pinterest, je kunt liedjes luisteren die je nog niet kent (je kunt bijvoorbeeld een niet heel bekend liedje dat je wel kent gaan luisteren op youtube en dan bij de rechterbalk random video’s aanklikken van liedjes), je kunt in de buurt een rondje gaan lopen. En ja, daar is jouw buurt leuk genoeg voor, daar hoef je niet voor in Amsterdam of New York te wonen.


Blogs bezoeken
! Blogs zitten vol met inspiratie en creativiteit! Als je daar niet creatiever van wordt… :) Je kunt ook je eigen blog afstruinen op zoek naar inspiratie, van artikels die je vroeger gemaakt hebt bijvoorbeeld (als je geen blog hebt geld dit natuurlijk niet voor jou, maar je kunt ook tussen je oude tekeningen of schilderijen etc. kijken!). Stel dat je vroeger altijd eens in de zo veel tijd leuke muziekjes liet zien (horen), dan is dat misschien een leuk idee om nu weer te doen!

Om dingen te krijgen die je nog nooit gehad hebt, moet je dingen doen die je nog nooit gedaan hebt. Je leest nog steeds, dus ik ga er van uit dat je nog steeds geen inspiratie hebt. Geef de hoop nog niet op! Ga bijvoorbeeld googlen voor leuke DIY’s die je kan doen, ga op Etsy op zoek naar inspirerende quotes en zoek op lookbook voor leuke outfits of kleurcombinaties!

Heb jij nu wel inspiratie? Zo nee; laat achter waar je inspiratie voor nodig hebt en ik zal je (proberen te, uiteraard) helpen!

5 thoughts on “Hoe krijg ik inspiratie?

  1. Chahrazad

    Weheartit is een leuke site om inspiratie uit te halen! Ik heb momenten dat ik niks heb en momenten dat ik overvol zit met inspiratie.

    Reply
  2. Esmée Lifestyle

    Leuk artikel! Ik heb eigenlijk bijna altijd inspiratie de laatste tijd, maar dat komt ook omdat ik echt veel blogs bezoek en veel leuke producten heb om te testen! x

    Reply

Thanks for your comment! I appreciate & read all of them.

