Persoonlijke update: plannen & sport


Het gaat goed! Yay ;) Het gaat goed met plannen, met sporten enzovoorts. Eigenlijk gaat het in het algemeen gewoon heel goed! En daar ben ik heel erg blij mee, uiteraard. Omdat ik ook wat mindere dingen met jullie deel vond ik het wel leuk om juist ook positieve dingen te delen! Dus hier komt een heel positief verhaal…!

Plannen van school en vooral huiswerk en toetsen. De laatste tijd was het een beetje moeilijk, met de toetsweek en natuurkunde en scheikunde (twee toetsen waar ik wat meer voor moet leren), maar het gaat nu erg goed. Ik heb een kalender waarop ik aangeef wanneer ik toetsen/belangrijke data heb en een planbord waarop ik de uren plan waarin ik huiswerk maken of toetsen leer. Het geeft me een stuk meer overzicht en ik vind het heel fijn om precies te weten wat ik ‘moet’ doen (ik hou me er net exact aan ofzo, als ik een keer spontaan iets wil doen schuif ik het gewoon door maar dan weet ik wel dat ik nog een toets moet leren o.i.d.).

Mijn kamer opgeruimd houden, het is niet dat ik hier al zo lang mee bezig ben maar ik erger me altijd heel erg aan rommel – zelf als ik het zelf maak, haha. Ik had altijd de gewoonte om mijn kleding op de grond te gooien als ik het ‘s avonds uitdeed om me om te kleden en te gaan slapen en dan liet ik het ‘s ochtends altijd liggen omdat ik te lui was om het op te ruimen. Tja, zo word het natuurlijk altijd een rommel! Spullen die ik niet meer gebruik (en ook niet meteen de volgende dag of een halfuurtje later) ruim ik op en zo blijft het allemaal netjes, overzichtelijk, geordend en een goede leeromgeving! Haha. Ik kan me namelijk echt niet goed concentreren als het een rommel is.

Sport. Sinds dat ik gestopt ben met handbal sportte ik veel minder. Ik wilde wel hardlopen en deed het soms ook wel maar ik vond het toch iets te veel werk omdat je ook naar buiten moest enzo, zeker in de winter als het koud is. Ik denk dat ik het in de zomer wel weer ga doen, maar in de winter is het niets voor mij (ik hou echt niet van kou haha) dus ik begon met Blogilates. Maar omdat dat echt vaak op een dag is heb ik besloten dat ik maar gewoon mijn eigen sporttijden ga indelen, sowieso een halfuurtje ‘s ochtends en als ik thuiskom ‘s middags en zin of tijd heb ook nog even. Ik voel me een stuk energieker sinds ik dit doe (‘s ochtends om 6 uur op staan en lekker een half uurtje sport) en ik ben gewoon binnen, yaay! Ik ben namelijk ook niet echt het type dat naar de sportschool gaat, het kost geld en je moet je per se zo vaak heen gaan vanwege een abonnement enzo, ik hou er niet van dat je er aan vast zit. Geef mij maar gewoon lekker thuis sporten.

Positief zijn! Hier ben ik altijd al wel goed in geweest, ik heb mezelf vroeger aangeleerd positief te blijven en hoewel dat natuurlijk niet altijd lukt, gaat het wel goed. Ook als ik een keer een wat minder cijfer heb, of een andere tegenslag lukt het me om mezelf weer een beetje blijer te maken en dat is toch el heel belangrijk!

Nou dat zijn al weer veel woorden, wat gaat het toch makkelijk als je over jezelf schrijft ;) Respect als je het helemaal gelezen hebt <3 Hoe gaat het met jou?

3 thoughts on “Persoonlijke update: plannen & sport

  1. Josephine

    Wauw wat een positief artikel, goed om te lezen! Ik moet binnenkort echt weer op badminton gaan, ik mis het zo erg :(. Ik moet ook meer gaan sporten, voel mijzelf zo lui nu haha.

    Reply
    1. Isabel Post author

      Wat bijzonder dat je een sport zo leuk vind dat je het echt mist – dat had ik niet met handbal. En volgens mij ben jij helemaal niet zo lui hoor, maar sport is natuurlijk altijd goed :)

      Reply

Thanks for your comment! I appreciate & read all of them.

