5 tips om sport vol te houden

Fitspiration. Reto personal en las Redes Sociales.
Bij de goede voornemens die we aan het begin van het jaar maakten staat ook vaak ´meer sporten´. Het willen is een ding, maar het echt doen (en vooral volhouden) is iets heel anders. Ik heb 5 tips voor jullie verzamelt die voor mij goed werken om echt elke dag te sporten!

Als eerst moet je weten dat het echt een keuze is. Als je er niet 100% achter staat gaat het je niet lukken. Als iemand anders je dwingt en je het voor diegene doet gaat het je niet lukken. Je moet het voor jezelf doen, omdat jíj het wilt en jij gezonder en fitter wilt zijn.

NIKE GLITTER FREE RUNS
1. Sportkleding en –benodigdheden. Sportkleding moet in de eerste plaats lekker zitten (jij gaat echt niet hardlopen in die broek die veel te strak zit) en daarnaast is het altijd leuk om mooie sportkleding te hebben (bijvoorbeeld vrolijk gekleurd) zodat je het graag wilt dragen. Bijvoorbeeld de schoenen van hierboven, of misschien een roze paar :) Geef ook niet te weinig geld uit aan sportkleding, ik raad niet aan om heel erg veel geld uit te geven als je niet zeker weet of je het volhoud (je kunt je kleding altijd nog ‘upgraden’ als je het langer volhoud) maar in schoenen zou ik wel investeren.

2. Inspiratie & herinnering. Als je je sportkleding wegmoffelt achter in je kast heb je heel weinig kans dat je het gaat doen. Je ‘vergeet’ het (misschien onbewust) en doet er uiteindelijk niks meer mee. Dus hup, show die mooie kleding en leg je sportkleding klaar voor het sporten en herinner jezelf er zo aan!

Dan inspiratie, zoek bijvoorbeeld plaatjes op weheartit (zoekopdrachten als healthy lifestyle) en print de plaatjes uit of doe ze als achtergrond op je mobiel, tablet of computer (of allemaal!). Je kunt ze ook in je agenda plakken en bij je bureau plakken zodat je er aan herinnert wordt dat je wilt gaan sporten. Dit helpt – naar mijn mening – heel erg, ik wordt best wel geïnspireerd door plaatjes die ik zie van andere mensen. Je kunt ook bepaalde accounts volgen op Instagram die inspirerende sportplaatjes plaatsen!

iPhone 5c
3. Máák tijd. Ik sloeg sporten eigenlijk altijd over omdat het leuker was om te bloggen of tv te kijken en ik écht geen tijd had hoor, want het was zo druk met school. Maar als je het tv kijken gewoon omruilt met het sporten of je tijd beter indeelt heb je echt wel tijd. Het ligt er aan of je er tijd voor wilt maken. Ik sta nu om 6:00 uur op in plaats van half 7 omdat ik dan lekker een half uur kan sporten ‘s ochtends! Meestal doe ik blogilates. Ik vind het zelf fijner om ‘s ochtends te sporten omdat ik ‘s middags liever gewoon schoolwerk doe en natuurlijk mijn blog. Soms als ik tijd over heb ga ik nog even sporten. Je hoeft geen uren te sporten, kleine beetjes samen is ook veel.

4. Uitdagen en belonen. Er gaat niets veranderen als jij al hele sterke armspieren hebt en dan elke dag 10x gaat opdrukken. Je moet jezelf uitdagen! Dus maak een uitdaging voor jezelf (een bestaande zoals 30 day shred bijvoorbeeld, of je verzint zelf iets) en als je het volhoud mag je die lekkere reep Milka Oreo of dat leuke jasje van de Zara. Uitdagen en als je het dan haalt belonen, dat motiveert je om nog verder door te gaan!

5. Niet te streng. Ja, je moet jezelf uitdagen. En ja, je moet streng zijn (als jij een 3 weken durende uitdaging hebt gemaakt en je het na 1 week hebt opgegeven verdien je je prijs natuurlijk niet) maar niet te streng. Als je een dag gemist hebt, of twee, dan mag je heus wel als nog die prijs hebben. En het is ook niet zo dat als je een gezonde(re) levensstijl wilt krijgen dat je dan nooit meer snoep of taart mag eten. Natuurlijk wel, maar met mate.

Nog een kleine tip: zorg dat je gezondere dingen in huis hebt om te snacken. Snacken mag namelijk wel, maar probeer er voor te zorgen dat je voor de appel gaat in plaats van de chips!

Ik hoop dat jullie mijn tips handig vonden, ze werken erg goed voor mij. Sport jij?

3 thoughts on “5 tips om sport vol te houden

  1. セレネ

    Bij een sportvereniging gaan helpt ook wel, dan ga je toch wel elke week 1 keer sporten :) En het is gezelliger. Maar kost ook wel weer geld, dus dat is dan weer een afweging die je moet maken…
    Ik probeer zelf ook elke dag wel een keer de trap te nemen i.p.v. de lift (15 verdiepingen hier), dat is ook sporten :P Tenminste op dagen dat ik niet naar de sportvereniging ga / heel veel heb gefietst.

    Reply

Thanks for your comment! I appreciate & read all of them.

