Mijn mening over Bestseller Babe

IMG_5539
Dit boek gaat over Isabel (niet te verwarren met eh ja, mij), een meisje met een saai leven maar wel een hele grote fantasie. Ze gaat namelijk een bestseller schrijven! Zonder dat ze ook nog maar een letter op papier gezet heeft verteld ze de eerste en de beste persoon die ze tegenkomt – toevallig een beroemde kinderboekenschrijfster – haar idee voor ‘de comeback van de bonkbuster’ en daar beginnen de problemen…

IMG_5543
De samenvatting. Toen ik dit boek tegenkwam in de V&D trok het meteen mijn aandacht door de leuke voorkant en de goedgeschreven achterkant. Het verklapt echt helemaal niets!

IMG_5542
Op de voorkant staat ook nog een hele goede beschrijving van het boek, dit blijft namelijk gedurende het hele boek zo. Isabel heeft een grote fantasie en visualiseert er creatief op los.

IMG_5549
Ik heb het boek denk ik in ongeveer 2 weken uitgelezen. Ik vond het boek erg leuk, er zat geen saai of lang ‘voorstuk’ in, Isabel kwam bijna meteen in de problemen (terwijl jij daar machteloos ‘Doe het nou niet…’ aan het denken bent) en de problemen stopten daarna eigenlijk niet meer.

Af en toe ergerde ik me wel aan haar, omdat ze wel érg onwetend was. Maar over het algemeen leest het lekker weg, je moet er wel een beetje bij nadenken maar niet te erg. Ook worden de hoofdstukken af en toe afgewisseld met brieven, die Isabel aan haar ‘vijanden’ stuurt.

Aan het eind hadden we in eens een plot twist die ik totaal niet verwacht had (en dat zegt iets want ik ben goed in het voorspellen van verhaallijnen).

IMG_5541
Al met al dus een heel erg leuk boek, leuk om op zondagmiddag op de bank te lezen maar ook prima voor een dagje op het strand, als het straks weer warmer is.
Echt iets voor jou als je Bridget Jones ook erg leuk vond en van boeken houd die makkelijk lezen en wat humor bevatten.

Bestseller Babe is vertaald van uit het Engels en is in het Nederlands te koop bij V&D.

6 thoughts on “Mijn mening over Bestseller Babe

  1. セレネ

    Oh, klinkt goed! Ik voeg ‘m toe aan mijn lijstje-voor-de-bieb.
    Het boek van Bridget Jones vond ik ook wel leuk om te lezen :)

    Reply

Thanks for your comment! I appreciate & read all of them.

