Waarom?

Deze blogpost vond ik tussen mijn concepten en ik vind het eigenlijk wel een goed stuk. Ik heb ‘m op 4 maart 2012 (16:05) geschreven, bijna 2 jaar terug (!). Ondanks dat vind ik eigenlijk dat ik het best goed geschreven heb en het echt wel iets is om over na te denken.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om dit stuk te lezen, ik vond het in ieder geval wel interessant om te zien dat ik hier al over na dacht twee jaar geleden. Op dit moment maak ik me er niet heel erg druk over, ik vind make-up namelijk erg leuk en ben ook wel bezig met sporten maar accepteer wel gewoon hoe ik er uit zie en hoe anderen er uit zien.

Waarom. Waarom zou je je beter voor doen dan wie je bent? Waarom zou je je schamen voor dingen die je niet kunt? Waarom zou je niet naar school durven omdat anderen je niet aardig vinden? Waarom zou je, ja. Waarom zou je ook make-up dragen, is naturel niet veel mooier? Dit vraag ik me gewoon té vaak af.

Ik ben dan ook wel een beautyblogger, maar ik houd me over het algemeen meer bezig met lifestyle. Hier heb ik nog een interessante, maar lastige vraag voor jullie: Waarom zou je jezelf tijdens een fotoshoot op het strand (stel je voor) niet schamen voor oneffenheden of eventuele vetrollen/puistjes (o.i.d.) maar als je dan op de cover van het tijdschrift komt ineens gephotoshopt moeten zijn, met een perfecte huid en een perfect lichaam? Terwijl dezelfde mensen die jouw op het strand kunnen zien, jou daarna in het blad zien. Maar dan totaal ‘beter’. Maar misschien is dat wel niet beter…

Pfoe. Het maakt me gek om hier over na te denken, dus ik denk dat ik daar maar weer mee stop. Toch wilde ik dit even met jullie delen. Ik denk dat je het je vaker moet af vragen. “Waarom” als je in de winkel staat en corrigerend ondergoed wilt kopen. “Waarom” als je niet weg durft omdat je puistjes hebt. “Waarom” als je je schaamt voor alles onder je kleding. Je bent wie je bent, en beschaamd of niet, dat blijf je.

Wat wil jij veranderen aan jezelf, en waarom?

3 thoughts on “Waarom?

Thanks for your comment! I appreciate & read all of them.

