Happy Challenge: Mijn visionboard + 5 stappen DIY

WP_003115
De 3e opdracht van de HappyChallenge was een visionboard. Ik blij, want ik hou van collages, plakken en creatieve dingen dus ik vond (en vind) deze opdracht echt geweldig! Dus vandaar deze DIY om je eigen visionboard te maken (met tips van een ervaringsdeskundige – aka ikzelf) en mijn eigen resultaat.

WP_003095
Stap 1 is natuurlijk plaatjes zoeken! Wees creatief en zoek gewoon alle plaatjes die je leuk, mooi of inspirerend vind. Zoek op bijv. weheartit of pinterest, of kijk in oude tijdschriften. Als je er te veel hebt kun je er ook altijd nog een paar weg doen, dat is ons motto.

Uiteindelijk had ik dus 4 A4’tjes vol met plaatjes, oeps… Zorg er voor dat ze een beetje logisch in elkaar zitten zodat je zo min mogelijk papier gebruikt – we moeten natuurlijk wel rekening houden met de bomen! (en met de portemonnee, maar zo lijken we lekker milieubewust).

WP_003107
Dan hebben we stap 2, de spullen bij elkaar zoeken! Wat je nodig hebt verschilt natuurlijk met wat je wilt gaan doen, maar een schaar, lijm en wat leuke stiften komen sowieso wel van pas! Verder kun je nog creatief zijn met stickers, glitter(lijm), lintjes, washi tape en misschien zelfs nagellak!

Ik heb gewoon wat stiften gepakt en besloten dat, als ik nog iets nodig zou hebben, ik het later wel zou pakken (ik zat aan mijn bureau dus kon overal makkelijk bij).

WP_003108
Stap 3 vind ik wel een beetje een vervelend werkje, het uitknippen. Ik ben niet zo heel erg goed in recht uitknippen maar ben er wel vrij perfectionistisch mee dus er gaan steeds van die minirandjes af zodat ‘ie rechter wordt (zonder resultaat).

Je knipt ze dus gewoon allemaal uit, echt allemaal. Dit duurt wel even maar hierna komt het leuke werk dus muziekje op en aan de gang!

WP_003109
Als je ze dan allemaal uitgeknipt hebt is het tijd voor stap 4, het plakken! Kijk waar je ze wilt hebben op je papier (als je papier gebruikt, anders kun je het op je prikbord/whiteboard doen – dan is het wel handig om die neer te leggen) en als je tevreden bent kun je ze opplakken!

Ik heb ‘m op een whiteboard gedaan  maar heb voor het gemak alles eerst op een A4’tje geplakt. Dit paste voor mij prima, het kan natuurlijk ook nog wat groter als je meer plaatjes hebt. Ik wilde wel het effect van dat de plaatjes gewoon opgeplakt waren dus heb ik er voor gezorgd dat de randen niet recht waren maar dat de plaatjes overal uitsteken, dat vond ik wel een leuk speels effect geven.

Stap 4.1 is optioneel: Als je tevreden bent en alles hebt opgeplakt kun je ‘m gaan versieren! Stiften, glitter, stickers, glimmertjes… Alles kan!

WP_003114
Jaja je bent er bijna! Laat alles goed drogen (zeker als je glitterlijm hebt gebruikt) en dan stap 5, hang ‘m op of plak ‘m vast (enzovoorts) en geniet van je prachtige inspiratie visionboard! Hang ‘m ergens op waar je ‘m vaak ziet en je wordt er veel aan herinnert, waardoor (bijna) alles wat je er op geplakt hebt uitkomt.

WP_003116
Dan die van mij. Op de vorige foto zag je ook al mijn visionboard helemaal, maar dit is ingezoomd op de bovenkant. Hier zie je bijvoorbeeld een grappig plaatje van McDonalds eten (patat en hamburger maar dan van appel), wat leuke quotes en nog wat fashion dingen. Als jullie willen kan ik ook wel een filmpje maken en daarin vertellen over alles wat ik op mijn visionboard heb geplakt (en waar het voor staat), vinden jullie dat leuk?

WP_003117
En dan is dit de onderkant! Schoenen met snorren – omdat ze gewoon awesome zijn, wat healthy-eating inspiratie, een beetje starbucks (want het gezond en ongezond moet wel in balans zijn natuurlijk), camera’s en fashion.

Ik vond het heel erg leuk om dit visionboard te maken, sowieso hou ik van creatieve dingen doen en zijn collages echt een van mijn favoriete dingen. Wat staat er op jouw (denkbeeldige) visionboard?

Lees hier de andere artikels van mij over de HappyChallenge: Wat zijn mijn waarden? en Wat is mijn droom?

7 thoughts on “Happy Challenge: Mijn visionboard + 5 stappen DIY

  1. lies

    Leuk gedaan! Ik maakte gewoon eentje in Powerpoint. Niet geknipt en geplakt of wel maar dan digitaal :)

    Reply
  2. セレネ

    Ziet er leuk uit :D Als je niet goed recht kan knippen, heb je niet zo’n papiersnijder?
    Iemand anders wiens weblog ik volg doet ook mee aan de Happy Challenge, ik vind het allemaal erg leuk om te lezen :)

    Reply
  3. Caroline (Ft. Hermione)

    Wat een leuk visionboard! Ik heb het ongeveer op dezelfde manier aangepakt. Ik kan ook hélemaal niet recht knippen ,maar ach… ;)

    Reply

Thanks for your comment! I appreciate & read all of them.

