Happy Challenge: Drie dingen die ik wil veranderen

collage happy challenge
Afbeeldingen via weheartit.com – Rommelige kamer, vriendschap, familie (voor wie het ziet: sorry, ik kon het niet laten) en een hartje voor alle lieve familie en vrienden en natuurlijk jullie (maar dat telt eigenlijk wel als vrienden).

Drie dingen die ik wil veranderen, drie dingen die mij gelukkiger maken, drie dingen die mij dichter bij mijn doelen (dromen) brengen.

Waar wil ik meer tijd voor maken? Bezig zijn met hobby’s (zoals bloggen, fotografie, lezen/schrijven, knutselen etc.), afspreken met vrienden en leuke dingen doen met familie.

Doordat ik al met het eerste bezig ben gaat het meestal zo: na een dag school kom ik thuis, plof ik op de bank neer, eet en drink ik wat en dan ga ik na een half uur/drie kwartier naar boven om vervolgens eerst nog een half uur blogs, social media en dat soort dingen te gaan doen. Dan doe ik wat huiswerk en ga ik leren voor toetsen, daarna meestal een blogje schrijven, eten en weer aan mijn huis-/leerwerk. Dan is het tv-tijd en ga ik rond half 9 naar beneden voor mijn favoriete tv programma’s en om ongeveer 10 uur lig ik in mijn bed.

En vaak heb ik dan zoiets in het weekend van ‘uhh ik ben moe’ dus dan ga ik liever uitslapen en lekker niks doen dan dat ik afspreek met vrienden – ook al doe ik dat nog steeds wel hoor. Het idee van geen tijd hebben is dan best wel aanwezig. Hetzelfde geld eigenlijk voor familie.

Wat wil ik daar voor opgeven? Perfectionisme (mijn kamer hoeft niet perfect opgeruimd te zijn, mijn blogposts hoeven niet perfect te zijn etc.), ‘relax’-tijd en heel veel blogs lezen.

Als ik het perfectionisme iets meer op geef scheelt het heel veel tijd, ik kan namelijk best wel rommelig zijn maar tegelijk alles in mijn kamer perfect willen hebben wat nogal veel tijd kost (aan schoonmaken en opruimen, maar ook aan ergeren aan het feit dat het niet netjes is) en de relaxtijd ook. Dan bedoel ik natuurlijk niet mijn vrije tijd, of dat ik nooit meer niets mag doen maar ik bedoel meer de drie kwartier die ik beneden zit na school. Dat kan makkelijk een kwartier, dan ben je ook weer bijgekomen van het fietsen! En dan de laatste alweer, het blogs lezen. Dit kost heel veel tijd. Ik volg rond de 100 blogs en dat kost nogal wat tijd per dag, omdat ik ook overal graag op wil reageren.

Jaja, een heel verhaal maar dit is wat ik wil veranderen! Wat wil jij veranderen?

Alle blogposts die ik over de happy challenge heb geschreven.

9 thoughts on “Happy Challenge: Drie dingen die ik wil veranderen

  1. セレネ

    Je kan ook 1 (halve) dag in het weekend afspreken met vrienden en de andere dag in je eentje relaxen.

    En minder spullen = minder rommel :P Ik ben dus ook druk aan het opruimen en dingen op Marktplaats aan het zetten (en is ook nog wat extra geld).

    Reply
    1. Isabel Post author

      Inderdaad, haha, maar ik heb meestal best veel te doen in het weekend. En ik vind het altijd zo zonde om spullen weg te doen maar een beetje extra geld kan geen kwaad :)

      Reply
  2. Tessa

    Ik ken dat gevoel wel, in het weekend lekker niks doen. Maar tijd vrijmaken voor vrienden is ook belangrijk. Het hoeft niet ieder weekend, maar af en toe een keertje afspreken doordeweeks op een avond kan ook, dan heb je het weekend echt voor jezelf om even bij te komen.

    Reply
  3. Liese

    Leuke dingen! Zou er zelf eens goed moeten over nadenken wat ik zou willen doen, maar jouw ideetjes klinken alvast goed :)

    Liefs, Liese

    Reply
  4. Aurelie

    Ik wil ook meer tijd maken voor vrienden, familie en mijn hobby’s. Afgelopen semester was ik zo druk bezig met school waardoor ik heel wat zaken uit het oog verloren was. Dat wil ik nu anders doen.

    Reply

Thanks for your comment! I appreciate & read all of them.

