Tip: Ikea Slaapkamerplanner (+ mijn ontwerpen)

Of je nu een nieuwe kamer wilt of niet, dit is echt ontzettend leuk. Ik ben echt heel blij dat ik dit ontdekt heb.

Vroeger had je ook al zo’n soort planner en daar was ik dan ook altijd mee bezig, ik vond het super leuk om mijn kamer virtueel op nieuw in te richten en te kijken wat leuk bij elkaar stond en wat niet. Ik herinner me nog wel dat mijn ikea-planner-kamer een leuk behangetje had, blauw met witte stippen en dat ik ook wel eens mijn ouders’ kamer op nieuw heb ingericht, als kamer voor mij en mijn zusje. De halve kamer blauw met witte stippen en de andere helft roze met witte stippen… Hihi.

Idee 1
Dit is mijn eerste ontwerp! Je hebt 4 verschillende stijlen waarin je kan ontwerpen, echt heel leuk. Ik heb ze dan ook alle vier gedaan, haha. Wat ik hier heb gedaan is eigenlijk gewoon leuke meubels uitgezocht, de mooiste uit de dingen beschikbaar in die stijl. En toen een beetje gekeken wat leuk bij elkaar stond. Ik vind het leuk dat de kast matcht met het onderlaken, haha. De kast vond ik wel een mooie eyecather zo, omdat alles zo wit is en het anders helemaal zo licht zou zijn. De muren zijn een soort donkere crèmekleur en de vloer is een lichte kleur hout.

Het geheel is rustig en natuurlijk, maar niet saai. De verschillende materialen maken het wat interessanter vind ik, en de verschillende kleuren op het bed (zie je de gebreide deken? ♥♥♥).

Idee 2
Deze is al meteen een stuk donkerder, maar ook deze is mijn stijl haha. Ik vind het wel leuk om te zien wat jouw stijl is in een stijl die eigenlijk niet jouw stijl is – oke begrijpen jullie me nog? Ik begrijp mezelf nog amper. Goed, de kamer dus. Hij is eigenlijk iets te zwart-wit voor mijn smaak, ik wilde eigenlijk de muur achter het bed in een kleur maar dan gaat de muur er tegenover ook meteen mee – en dat vond ik dan weer niet mooi.

Ik denk dat als dit mijn kamer was, dat ik gekleurde posters zou kopen voor in de schilderijtjes en verder gewoon zorgen voor leuke gekleurde accesoires om er wat meer kleur in te brengen. Ook deze is weer lekker rustig he? Dat verbaasde me eigenlijk nog wel, maar voor een slaapkamer is het altijd wel heel fijn.

Idee 3 (landelijk)
Het gaat eigenlijk op volgorde van hoe interessant ik het onderwerp vond, dit was een landelijk thema, wat toch niet helemaal mijn ding blijkt te zijn. Toch zie je het rustige weer terugkomen, al heeft deze wel een kleur als accent. Ik vind het hout er ook wel heel leuk bij staan, misschien had ik in het echt ook de kast nog wel in die ‘kleur’ hout gedaan (die hadden ze niet in het programma).

Ik vind het leuk dat er wel een kleur is, hij komt verder nergens terug maar dat vind ik ook niet nodig. De gordijnen komen terug in de sprei op het bed en het hout van de kastjes geeft het een landelijke sfeer.

Idee 3 (scandinavisch)
Dan de laatste, waar ik dus ook het meest moeite mee had. Ik vind ‘m wel leuk geworden uiteindelijk – haha, gelukkig. Ik ben eigenlijk een beetje uitgegaan van het dekbed, voor wat meer kleur in de kamer. Verder is ‘ie ook weer heel rustig, maar toch anders qua vormen en door het blauw van de gordijnen dat terugkomt in het dekbed. De kast heb ik donkerder gedaan zodat je toch wat meer ‘diepte’ hebt in de kamer en die kleur komt terug in de lamp – jaja, ik heb overal over na gedacht. Het tafeltje naast het bed vind ik er leuk bij staan, omdat het zo’n aparte vorm heeft.

Wat er precies scandinavisch (dat is het thema) aan is weet ik niet, maar ik vind dit wel een leuk ontwerp – ook al is het mijn minst favoriete.

Echt een aanrader dus! Ik vind het super leuk om te proberen en ik hou echt van inrichten. Welk ontwerp is jouw favoriet?

7 thoughts on “Tip: Ikea Slaapkamerplanner (+ mijn ontwerpen)

  1. mandy93x

    Ohh dit lijkt me echt leuk om te doen! Een beetje Sims-achtig maar dan echt, tof!

    Reply
  2. Robin Keijzer

    Wat leuk!! :) Ik vind het eerste ontwerp het leukst. Ik ga ook meteen even mijn eigen kamer opnieuw inrichten, bedankt voor de tip!! ^^ xox p.s. succes met je gips

    Reply

Thanks for your comment! I appreciate & read all of them.

